Avatar billede submann Nybegynder
31. januar 2005 - 23:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lav privat IRC server

Jeg har tænk mig at jeg vil have en IRC server på min hjemme computer.

Jeg kører Windows Xp Pro
Cybercity ADSL 25??/256
Port 6665, 6666, 6667, 6668 og 6669 er åbnet og peger på den computers ip som skal køre serveren.

Så det jeg mangler er hvilket program skal jeg bruge ?
Der skal være en komplet guide med som selv jeg kan forstå...
eller også skal du kunne guide mig igennem step by step...

Jeg ved ikke ret meget om det da det er første gang jeg skal rode med det...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
31. januar 2005 - 23:48 #1
Vil anbefale http://ircd.bircd.org/
Den er meget nem, og der følger god dokumentation med. Læs den.
Avatar billede submann Nybegynder
31. januar 2005 - 23:53 #2
Den har jeg prøvet men kan ikke få den til at virke, kun hvis jeg går ind med 127.0.0.1
Avatar billede draco999 Nybegynder
31. januar 2005 - 23:58 #3
127.0.0.1 er en ip den bruger ved ikke lige helt til hvad men Min mail server finde også den ip så skiftede jeg bare selv over til min anden..
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
01. februar 2005 - 00:48 #4
hihi.. 127.0.0.1 er localhost, er en lokal henvisning om bruges til lokale test server ect. :)

Jeg har aldrig sat den op til nettet, jeg synes bare den er nemt at config.
Hvis du kan køre den på localhost, så burde du også kunne køre det på din "rigtige" ip.
Avatar billede submann Nybegynder
01. februar 2005 - 01:12 #5
Jamen hvor skal jeg ændre den ip ?
Jeg fatter hat af den vejledning der er med, der er mange af de udtryk jeg aldrig har hørt om...
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
05. februar 2005 - 10:17 #6
bircd er en direkte klon af QuakeNet's Asuka. Som er bygget op takket værd Undernet's IRCu. Generelt ville jeg anbefale Asuka. Samt anbefale at man køre IRC servere på Linux maskiner.

Asuka kræver Linux, og kan hentes gennem CVS fra http://cvs.quakenet.org
Man kan hente nogle. tar-balls fra dev-com.quakenet.org, men det er lidt gamle, i forehold til hvad der lige for tiden er ude.

Men, som sagt, skulle jeg køre IRC server, ville jeg vælge Linux. :)

Du kan også kikke på UnrealIRCd - wwww.unrealircd.com

Personen bag bircd, har også taget 2 af dets kommandoer med, SVSNICK og SVSJOIN, hvilket jeg anser som lamt. Da en hvilken som helst Operatør, kan skifte personers nickname, samt få dem til at joine en kanal som de muligvis slet ikke vil ind på.
Avatar billede submann Nybegynder
09. april 2005 - 02:39 #7
Lukker...