Avatar billede hjemoverprag Nybegynder
21. januar 2005 - 13:26 Der er 8 kommentarer

Pc-administration på skole

Jeg søger viden/links til at kunne administere pc´er på en lille skole.
Hvordan kan jeg undgå at eleverne downloader ulovligt?
----------""--------- at de piller ved administrationsværktøjerne?
Findes der god styrings-software?
Hvad bliver slettet og hvad bliver ikke med et reborn-kort?

(Er der en kategoti for sådanne spørgsmål?)
Avatar billede swaxi Nybegynder
21. januar 2005 - 16:07 #1
nu er jeg ingenlunde ekspert på området, men jeg vil mene at det afhænger af hvormeget du vil begrænse brugerne (eleverne). en meget ristriktiv løsning (forudsat at maskinerne kører med windows-operativsystem) er at installere såddan en type programmer, der bliver anvendt primært på netcaféer. de giver kun adgang til at åbne en række eksplicit udvalgte programmer, og forhindrer at man installere noget som helst på de enkelte maskiner.
Avatar billede fxj Juniormester
21. januar 2005 - 20:37 #2
Avatar billede blach Nybegynder
23. januar 2005 - 13:45 #3
http://www.faronics.com/denmark/product.asp

DeepFreeze ved jeg at man bruger på en række skoler.. Det gør så windows-systemet bliver genoprettet hver gang man genstarter computeren.
Du kan hente det på ovenstående side.
Avatar billede blach Nybegynder
23. januar 2005 - 13:45 #4
Og man kan vist lave noget server-baseret med det!
Avatar billede hammerhead Nybegynder
23. januar 2005 - 13:50 #5
Man kan også få nogle indstikskort til hver enkelt pc, som også sørger for at genoprette pc´en ved genstart.
Avatar billede hjemoverprag Nybegynder
31. januar 2005 - 16:53 #6
Tak for svarene.
Med et indstikskort, kan man stadig gemme i f. eks. dokumenter, uden det bliver slettet. Man kan måske definere hvilke mapper der forbliver indtakte?
Avatar billede avedel Nybegynder
09. februar 2005 - 11:42 #7
I forbindelse med indstikskort vil jeg klart anbefale WinGuarder, se mere herom på www.centerzone.com.

Med hensyh til at stadig at kunne gemme i enkelte mapper, virker det på den måde at man kan beskytte på partitions niveau. Typisk vil man beskytte C drevet og have et D drev til data. Jeg er forhandler af WinGuarder så skulle du have nogle yderligere spørgsmål må du endelig sige til.

Mvh,
exato
Avatar billede hjemoverprag Nybegynder
05. juni 2005 - 10:32 #8
Har fundet et program: Illusion.