Avatar billede zagdk Nybegynder
21. januar 2005 - 10:13 Der er 8 kommentarer

2 skærme på et kort problem

Hej Eksperten

Jeg har lige været ude og købe et nyt grafik kort så jeg kan køre med t skærme på min comp, kortet er et G-force FX5200, jeg har en alm skærm og en fladskærm.
  Måden det skal køre på er at billedet bliver fordelt på begge skærme, eks. sådan at musen kan glider fra den ene skærm og over på den anden. Bruger en adapter fra DVI udgangen på skærmskortet til min anden skærm.
  Problemmet er bare at den ikke vil dele billedet på begge skærme, kan godt vælge Vandret spredning inde i skærmmenuen, men billedet bliver ikke delt, det bliver delt så den ene halvdel er på skærmen, men det samme billed på begge skærme, så billedt er delt op, men men skærm nr 2 viser det samme billed som skærm nr 1. Hvis jeg trykker på Identificer skærm kommer der et 2 tal op på begge skærme, den har fint nok registret at jeg har 2 skærme, men vil bare ikke dele det ordentligt op, Ved godt det er lidt kryptisk skrevet, men sgu svært at forklare hehe.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Venlig Hilsen

Tejs
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2005 - 10:22 #1
Hejsa.
Jeg bruger selv et program til det, kan ikke huske hvad det hedder, men søg på google med dual view og monitor, så kommer der en masse forskellige muligheder frem
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2005 - 10:23 #2
Det er langt bedre at bruge et program frem for nvidias egen opsætning
Avatar billede zagdk Nybegynder
21. januar 2005 - 11:41 #3
nogen gode programmer
Avatar billede zagdk Nybegynder
21. januar 2005 - 12:15 #4
Har prøvet et program der hedder UltraMon, men samme problem, men godt strække billedet ud, men samme halvdel på begge monitor
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2005 - 12:18 #5
hmm kan jeg ikke forstå, jeg bruger selv ultramonitor mener jeg det er, og jeg vælger bare dual view også kører det som det skal
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2005 - 12:19 #6
sørg for at når du bruge programmer at slette alt opsætning i nvidia driveren der har med skærme at gøre
Avatar billede zagdk Nybegynder
21. januar 2005 - 13:19 #7
Fatter det heller ikke, for den kan godt se at jeg har to skærme, den alm som Plug and play og min fladskærm som er koblet på DVI'en.
Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2005 - 13:24 #8
Prøv at afinstallere din drver og installere en ny, når den kommer til opsætning af dual view gennem driver,så springer du det over, programmet ultramonitor kan gøre det selv.