Avatar billede kennijensen Nybegynder
18. januar 2005 - 19:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Efter jeg har svaret på en mail, så bliver mailen rød igen.

Er der nogen der kender til dette. I vores Notes 6.5, så markerer den tidligere læste breve som ikke læst når man bruger svar med historik eller videresend.

Dvs. Jeg tager en mail der står med sort farve i min indbakke. Jeg svarer så afsender med funktionen "svar med historik". Derefter bliver mailen med rød farve. Jeg skal så åbne og lukke igen for at den bliver sort.

Hvordan slår man det fra.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. januar 2005 - 19:47 #1
Du skal sætte en indstilling i databaseegenskaberne : "Do not mark modified documents as undread".
Denne indstilling findes på 4. faneblad i databaseegenskaberne.

Når du svarer på en mail sker der teknisk det at "svaret" opdaterer "kildedokumentet". Denne opdatering modificerer desværre dokumentet på en sådan måde at mailen bliver markeret ulæst.

Jeg har ikke fundet ud af hvorfor nogle brugere har denne indstilling forkert sat. Dit problem har jeg set ved ca. 2% af opgraderinger.
Avatar billede kennijensen Nybegynder
18. januar 2005 - 21:01 #2
Det virkede. Tak. Jogii det var 2. gang du hjalp mig indenfor kort tid. Smukt tak
Avatar billede mmmtm Nybegynder
18. januar 2005 - 21:57 #3
- Jeg fik samme problem ved opgradering. Kan de 2% have noget at gøre med rettigheder evt ? (altså den lokale ini ?).
(...ellers gode point !  :-)