Avatar billede mesterkongen Nybegynder
12. januar 2005 - 21:57 Der er 22 kommentarer

Bundkort Temperatur

Hej.
Nogen der kender et godt program som kan aflæse bundkortets temperatur. Det probe jeg har aflæse kun CPU - RAM. Jeg har en: Asus P4PE - X/TE. da jeg har overclocet min computer vil jeg kunne bruge det til meget.
Avatar billede burzum Nybegynder
12. januar 2005 - 21:59 #1
MBM er ganske godt :) Eller SpeedFan. SpeedFan er gratis og kan hentes på http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede burzum Nybegynder
12. januar 2005 - 22:00 #2
Jeg huskede ikke at MBM var gratis. Men det kan så hentes på http://mbm.livewiredev.com/ :)
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
12. januar 2005 - 22:01 #3
Har prøvet det. Og forstår det faktisk ikke! Hvad er linket til MBM?
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
12. januar 2005 - 22:01 #4
okay
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
12. januar 2005 - 22:06 #5
hmm, Har kigget rundt derinde, kan i give et direkte link?
Avatar billede burzum Nybegynder
12. januar 2005 - 22:07 #6
Der er da 2 millioner mirrors lige ude i højre side :)
Avatar billede burzum Nybegynder
12. januar 2005 - 22:08 #7
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
12. januar 2005 - 22:25 #8
Jamen ved mig måler den kun temperatur i: CPU og case
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 22:31 #9
Så har du nok ikke flere Temp følere skal du se...  Hvis MBM ikke viser andet og du har valgt det rigtigt mobo i det.. så har du ikke flere... Jeg har selv Cpu ram mobo og 1 i hver af mine hdds
Avatar billede burzum Nybegynder
12. januar 2005 - 22:36 #10
Ja, så har du nok ikke flere følere. Fordi dit motherboard er listet under kompatible motherboards på MBM's hjemmeside.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. januar 2005 - 22:51 #11
hmonitor er også god , men tjek lige med temp. fra bios om de stemmer overens.
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7357,00.asp     Hmonitor
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2005 - 23:45 #12
Når du har et Asusbundkort, har du formodenlig Asus egen PC probe liggende
under software på din Asus CD. Den er rigtig god. Den kan også downloades
fra Asus hjemmeside.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2005 - 23:47 #13
Forresten Asus PC probe viser, at mit Asus bundkort er 31 grader.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 23:49 #14
Og PC probe har også den feature, at du selv definere warning threshold. Så hvis du gerne vil høre den beepe når CPU temp. er 65 grader, så indstiller du den bare til det !
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 23:57 #16
Asus bundkort står normalt til at gå i stå ved 65C inde i bios.. så de kan køle lidt ned. men der skal meget til at få prosesser op på 65C hvis den ikke er clocked.. men clocked 20% med boxkøler og det er en prescott skal kan det nok lade sig gøre.. men ellers ikke..

GotfredA------ Asus bundkort er 31 grader.

Det er den der tager tempen inde i dit tower. man den sidder selvf. på selve bundkortet og gemmer sig et sted. så nam kalder den for mobo.. og den sidder et sted ude nogen varme componenter ved siden af sig... plus at hvis ud er nær cpuen eller north/south broen eller ved kondensatore Icer er det varmer.. så derfor er det mere en tower temp ind en mobo temp
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2005 - 00:43 #17
smoelf - Det er de samme tal som vises i bios, og efter som det er Asus egen
monitor, med threshold alarm, må den vel anses at have en værdi.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. januar 2005 - 00:58 #18
Min siger de sædvanlige 26 grader på bundkortet, og 55 grader på CPU med ASUS Probe.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. januar 2005 - 01:02 #19
Min CPU var oppe på 76 grader den anden dag, hvor jeg kørte en DiskKeeper defragmentering.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
13. januar 2005 - 16:08 #20
Jamen den ser ikke bundkort temperatur
Avatar billede serverservice Praktikant
13. januar 2005 - 16:49 #21
Har du prøvet hmonitor?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2005 - 17:02 #22
Mener du, at PC probe ikke viser bundkort temp. ? Jo det gør den bestemt.
Jeg har lige installeret MBM og den viser min MB temp til 31 grader medens
PC probe viser 32 grader, så der er fin overensstemmelse.