Avatar billede grommit Nybegynder
11. januar 2005 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Databasenavn fra stored procedure

Inde fra en (generisk) stored procedure - som anvendes på flere databaser - ønsker jeg at finde og anvende navnet på den aktuelle database.

Jeg  har rodet lidt med noget i stil med <SELECT TOP 1 routine_catalog AS dbName FROM information_schema.routines> ... men er det virkelig måden at gøre det på ?
Findes der ikke en relevant metadata funktion, i stil med f.eks @@SERVERNAME ?
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2005 - 19:56 #1
Not quite sure I understand the question!
"...stored procedure - som anvendes på flere databaser .."

To run the stored procedure which I assume is in a specific database, then you must already know which database you are connected to!
Where are you connecting to the dB from (ACCESS/VB/JAVA)????
Avatar billede grommit Nybegynder
11. januar 2005 - 21:18 #2
Den samme kode (stored procedure) er installeret og køres på flere databaser.
Jeg ved naturligvis godt i applikationerne hvilken database den køres / kaldes på, så jeg kunne selvfølgelig sende dén oplysning med hvergang - det ville dog være nemmere hvis proceduren sélv kunne finde ud af det.

PS: Det er en KillProcesses funktionalitet som kalder videre til Master.
Avatar billede driis Nybegynder
11. januar 2005 - 22:51 #3
select SD.[name] from sysfiles as SF join master.dbo.sysdatabases as SD on SF.[filename]=SD.[filename]
Avatar billede driis Nybegynder
11. januar 2005 - 22:52 #4
Det er den metode jeg kender. Muligvis findes der en endnu smartere måde ;-)
Avatar billede trer Nybegynder
12. januar 2005 - 14:46 #5
Brug

select db_name()
go

mvh
Troels
Avatar billede grommit Nybegynder
12. januar 2005 - 15:35 #6
Begge svar virker ... trer's svar er dog klart det 'smarteste' :-)