Avatar billede gruppe5 Nybegynder
08. januar 2005 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Datoafgrænsning af projekposteringer

Hej Eksperter
I øjeblikket hjælper jeg en håndværkervirksomhed med nogle problemstillinger indenfor økonomistyringen. I den forbindelse skal jeg regne på nogle tal fra driften, bla. fra projektposteringer. Jeg exporterer kartoteket til en fil, og åbner denne i Excel.

Problemmet er at databasen er utrolig stor, så det tager flere minutter hver gang jeg ekpoterer. Meningen er at denne handling skal ske hver måned, så jeg er kun iteresseret i de nyeste tal. Er der en måde hvorpå man kan afgrænse ekporteringen, så C5 ikke udskriver hele arkivet, men kun indenfor eks. 31-12-2004 til 31-01-2005 eller efter 10-10-2004??

Virksomheden har ikke købt licens til ODBC

På forhånd tak for hjælpen!!!
Avatar billede jasman Nybegynder
08. januar 2005 - 15:25 #1
Jeg skal bare lige spørge:

Bruger du datamanipulation til at eksportere eller en anden funktion ?
Avatar billede gruppe5 Nybegynder
08. januar 2005 - 15:28 #2
Hej jasman

Jeg benytter funktionen Projekt/Tilpasning/Vedligehold/Export/Projektposteringer. Herefter klikker jeg de felter af, jeg gerne vil eksportere. Når jeg så trykker udfør, henter C5 alle poster i tabellen. Jeg vil gerne kunne datoafgrænse disse poster.

Hjælper det??
Avatar billede jasman Nybegynder
08. januar 2005 - 15:47 #3
Når du trykker UDFØR, får du så en dialog med en knap der hedder Sortering ?
Avatar billede jasman Nybegynder
08. januar 2005 - 15:52 #4
Først får du en dialog, som spørger om du vil gemme kørslen ikke sandt ?
Der vælger du nej.

Derefter får du en dialog der hedder Export af Projektposteringer og denne indeholder en knap der hedder sortering, en knap der hedder Ok og en knap der hedder Annuller.

Prøv nu at klikke på sortering og klik på knappen Annuller i det vindue du får op (Det hedder Sortering). Herefter kan du trykke på F2 og finde Dato feltet, markere dette, og trykke Ok.

Nu skulle du kunne angive en dato afgrænsning.
Avatar billede gruppe5 Nybegynder
08. januar 2005 - 15:58 #5
Det ser ud til at virke

Mange tak!!!!