Avatar billede ennos Nybegynder
07. januar 2005 - 15:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke finde slave Hd.

Jeg sidder lige pt og roder med at sætte en ekstra harddisk i en computer. Den gamle harddisk er sat og som master og den nye som slave, og begge harddiske er ligeledes samlet korrekt på IDE-kablet.

Der er imidlertid heller ingen problemer med at se harddisken i BIOS'en, men lige så snart jeg kommer ind i Windows starter problemerne. Explorer vil ikke finde harddisken, mens enhedshåndtering uden problemer kan finde den. Jeg har ligeledes forsøgt at partitionere harddisken, men heller ikke Fdisk kan finde den nye harddisk.

Nogen der har nogle forslag til, hvad der går galt?

/Ennos
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:01 #1
Hej
Har du prøvet at formater den?
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:02 #2
Formatering:Kontrolpanel-Ydelse og vedligeholdelse-Administration-comuteradminstration-diskhåntering-vælg dit drev-højreklik-format
Avatar billede ennos Nybegynder
07. januar 2005 - 16:06 #3
Problemet er lidt, at jeg netop ikke kan finde drevet, hvilket jo er et krav for, at kunne formatere det. ;o)

Kun BIOS og enhedshåndtering kan finde harddisken - ikke explorer/stifinder og Fdisk.
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:18 #4
Hej
se Kommentar: patrion
Avatar billede gammelhat Nybegynder
07. januar 2005 - 16:21 #5
kommentar til patrions kommentar: diskhåndtering skal du dog lede længe efter, hvis du har win9x.

Men ellers, så bruger man normalt ikke fdisk mere
Avatar billede ennos Nybegynder
07. januar 2005 - 16:27 #6
Hmmm... se det er sq mystisk - har været inde og kigge flere gange under diskhåndtering, men uden held før nu. Men nu er den der og formateringen er i gang. ;o)

Så hvis du lige giver et svar, så får du dine points, patrion. :o)
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:31 #7
Fedt at det virker.
Tak for point.
Avatar billede ennos Nybegynder
07. januar 2005 - 17:10 #8
Jeg takker. :o)
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 17:12 #9
Men du har nu glemt mine point?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 17:15 #10
har du læst denne vejledning ? http://www.eksperten.dk/artikler/122
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:35 #11
Hvordan går det?
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 13:24 #12
Er du tilfreds med hjælpen?
Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 12:01 #13
Hupsa... det må du sq undskylde patrion - fik aldrig givet dig pointsene. De er givet nu. :o)