Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Norman firewall

Hej der...

Nogen der kan lidt om instillingeren i Norman ???

Hver gang jeg går på en ny hjemmeside, så skal jeg godkende og give tilladelse - det er jo ret trættende i længden!

Kan du hjælpe?

hilsen Conrad
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:04 #1
Burde jeg måske bruge noget andet end Norman?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:10 #2
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:16 #3
Please - jeg sætter points op til 150
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:50 #4
...okay - hæver til 200 points! :o)
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:54 #5
Lukker
Avatar billede langbein Nybegynder
31. december 2004 - 02:25 #6
Helt generelt: Når man bruker personal firewalls, så vil man alltid komme i den situasjon at man må godkjenne / ikke godkjenne. Dersom man setter opp en hardware firewall så er man i langt større grad ute av den problemstillingen.
Avatar billede willi Nybegynder
31. december 2004 - 15:23 #7
Det er da en kort tålmodighed du har.
Så spring du blot firewalls over.
Det tager tid at bruge dem. Så kan du altid sende computeren til en teknikker når den ikke kan længere.
Avatar billede mjl Nybegynder
31. december 2004 - 17:56 #8
Ja ja ja....
Avatar billede mjl Nybegynder
31. december 2004 - 18:01 #9
Min firewall ville ha' godkendelse, hver eneste gang der skete det mindste, så tiden gik med at klikke og klikke og klikke - og så'n behøv's det jo ikke være vel ? jeg er jo ikke totalt idiot, kun lidt, og min utålmodighed, skal måles i forhold til timelange probs. med firewall, trojanere, backdoors m.v. - så, at tage det cool var lige lovligt svært lige der, og lige midt i alt lortet - så, willi-drengen - take it easy dude!!! :o)
Avatar billede willi Nybegynder
02. januar 2005 - 12:08 #10
Jeg har selv anvendt Norman i rigtig mange år. Firewall såvel som antivirus.
Jeg erindre ikke at have haft nogen problemer i denne sammenhæng (men naturligvis med worms).
Når Normans popup vinduer dukker op har du tre valgmuligheder.
Du kan tillade forbindelsen altid ("husk det"), du kan tillade forbindelsen for "denne session" eller du kan vælge at have tillid til "script, ..... fra.... ".
Men du kan også vælge at gå ind i "firewall konsol" og tillade alle script osv.
Du kan også gå ind i "Norman" og "aktivt indhold" og sætte firewall til at tillade f.eks. alle applet, script osv.

På denne måde bliver du fri for at få disse evindelige popup vinduer når du kommer til en hjemmeside.
Men omvendt får du også en, eller mange åbne døre, til folk som laver "sjove ting".

Muligheder for at sætte Norman op er således utallige.
Det letteste er at vælge sikkerhed fra. Langt sværere at vælge den til.
Det er det Norman sikre at du gør ved sine popup vinduer.

Hvis ikke Norman gemmer dit valg fra popup vinduet "husk det", er der noget i vejen med Norman. Det mest enkle er at afinstallere det via Normans egen afinstall. funktion, genstarte computeren og installere igen. Norman tilllader ingen andre firewall eller antivirus programmer findes på computeren!!

Jeg har været ude for at skulle gøre dette for nogle år siden.
Men du har vel den seneste update?
Avatar billede mjl Nybegynder
02. januar 2005 - 12:27 #11
Ok - tak - ser lige tingene igennem - tror jeg har nogenlunde tjek på firewall'en igen...!