Avatar billede saybot Nybegynder
16. december 2004 - 16:42 Der er 2 kommentarer

HTML tags i XML

Hej jeg sidder med et lille problem...

Jeg har min kode som henter info ud fra en xml fil og viser det på min side.
Problemet er så bare at hvis den valgte xml indeholder html tags så vil den udskrive det på følgene måde:

tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst  <a href="link her">tekst</a>

Som i kan se så bliver <a href="link her">tekst</a> bare indsat som en almendelig tekst :(

Er der en måde jeg kan få den til at sætte det rigtigt ind? som HTML
Avatar billede janegil Nybegynder
17. december 2004 - 15:45 #1
Prøv <a href="link her" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">tekst</a>

Men jeg er jo ikke helt klar over hva du legger i "hente" og "vise".
Avatar billede saybot Nybegynder
20. december 2004 - 21:42 #2
Det jeg mener er om jeg på en eller måde kan få den til at udskrive html som html og ikke som almendelig tekst