Avatar billede totaltilpas Nybegynder
01. december 2004 - 16:52 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Oprette en database.

Jeg er ved at starte et rekrutteringsfirma, hvor blandt andet firmaer kan lægge deres annonce ind på min hjemmeside hvis de mangler en medarbejder. Og så er det lige at 10000000 kr spørgsmålet kommmer..... HVORDAN opretter jeg denne database??

Syntes lige jeg ville hører Jeres gode input!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 18:12 #1
Du får fat på en med database erfaring.

:-)
Avatar billede bleze Nybegynder
01. december 2004 - 23:27 #2
arne det er da ikke nok, der skal vel også være en application eller vil du have at firma'erne selv skal lægge data direkte i databasen? ;)

en webudvikler der har forstand på databaser også...    jeg kender een der mangler et job hvis det er ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2004 - 23:34 #3
Nu gik spørgsmålet jo på databasen.

Men det samme gælder naturligvis applikationen.

Der er mange rekruterings firmaer. Jeg tror ikke på at der er et marked
for en uprofessionel løsning i den branche.
Avatar billede bleze Nybegynder
01. december 2004 - 23:34 #4
enig med arne... held og lykke med dit firma
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 09:30 #5
I har fuldstændig ret. Det skal være ekstremt prof! Derfor søger jeg en med der kan lave det til god pris.
JA, firmaer skal selv kunne taste direkte ind på hjemmesiden.mindre arbejde til mig ;0)
Desuden skal der også laves en CV database, hvor jobsøgere kan indtaste CV.
ja og en jobagent. puhaaaa det er meget....
kig på www.stepstone.dk - hvordan det kunne se ud.

Og hvis i kender en mand der kender en mand der kender en mand der er MEGET god til at lave sådan nogen, skriv venligst.
Avatar billede bleze Nybegynder
02. december 2004 - 21:18 #6
jeg gentager, jeg kender een jeg mener kan lave det og han er uden arbejde lige nu = massere af tid til at få det lavet hurtigt.  gi' mig din mail adr
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 21:51 #7
sommersti@hotmail.com
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 22:04 #8
Det "Eneste" jeg forventer er : Det ser topprof ud, en fast pris, betaling når JEG er tilfreds og retten til at sige nej tak hvis jeg ikke kan lide opsætning, design eller programmering.

Takker.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 22:10 #9
Det får du næppe nogen til at acceptere.

I indgår en aftale om hvad der skal leveres (en krav spec) og en pris.

Når der er leveret det som du har bedt om i krav spec, så forventer leverandøren
at du betaler.

Hvis du har fundet ud af at du gerne vil have nogle ekstra features så kan det
sikkert sagtens lade sig gøre, men det er mod ekstra betaling.
Avatar billede bleze Nybegynder
02. december 2004 - 22:15 #10
enig med arne...  jeg blev selv snydt en gang her på experten. lavede noget for nogen som de faktisk betalte mig røv for. en anden gang vil jeg passe mere på og ikke stole næsten blindt
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 22:24 #11
bede ham bare om at maile.

Så kan jeg jo sige nej hvis prisen er 100 milliarder :0)

Nogen ideer om hvad sådan noget kan koste?
Avatar billede bleze Nybegynder
02. december 2004 - 22:26 #12
næh, det må I selv aftale.. Det vigtige er at du laver en kravspec der beskriver ALT i detaljer. Gerne også et design så han har en idé om hvordan det skal se ud og virke. Herefter kan han bedre bedømme hvor mange timer og dermed kr der er i det
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 22:40 #13
Det vil være useriøst at gætte på pris uden at vide mere om opgaven.

Min anbefaling vil være at I laver det i faser.

Først et simpelt system med de absolut nødvendige features.

Og tilføjes der flere features hen af vejen.

Det er der flere fordele ved:
  - du kan langt bedre beskrive dine krav til udvidelser når du har
    en første version du kan se og prøve
  - økonomisk vil både dig og leverandøren nok finde det mest
    betryggende at afregne efter hver iteration

Det kommer uden tvivl til at koste nogle kroner.

Du starter nok med et 5 cifret beløb.

Og hvis firmaet går godt og du vil have flere features, så varer det ikke
længe inden du er oppe på et 6 cifret beløb.

Har du overvejet hostingen ? 9 kr./måned web hoteller er jo ikke gode nok
til den slags løsninger !
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 22:44 #14
Arne: Nej, jeg sad lige og tænkte på detsamme, altså hosting. Har du nogen gode tips til hvilke web hoteller jeg skal bruge. Og hvor.
Avatar billede bleze Nybegynder
02. december 2004 - 22:48 #15
evt have din server hosted et sted med en god linie, strøm backup, brand backup osv.

feks http://webpartner.dk/ eller lign
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 22:50 #16
WebPartner hoster Eksperten så vidt jeg ved.

ScanNet har så vidt jeg ved et godt ry.

http://www.scannet.dk/
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
02. december 2004 - 22:57 #17
Ja men har i en ide om hvor meget plads jeg skal bruge. Det kommer selvfølgelig an på hvor stor min side bliver, men DET der kommer til at fylde er databasen og jeg har ingen anelse om hvor meget sådan noget fylder. Nogen ideer?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2004 - 00:19 #18
Det har vi ingen mulighed for at gætte på.

Men du har vel en ide om hvor meget data du vil gemme for hver firma og
for hver ansøger, så kan du gange med antal firmaer og antal personer, ligger
noget database overhead til etc..

Hvis ikke du vil gemme billeder i databasen, så tror jeg ikke at det bliver
så voldsomt i størrelse.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 13:59 #19
Tid at få afsluttet dette spørgsmål ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 13:59 #20
og et svar fra mig
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
01. januar 2005 - 14:16 #21
lukket!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 14:48 #22
ikke rigtigt (der er stadig gult flag)
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
01. januar 2005 - 14:49 #23
øhh hvordan bliver det så en anden farve
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
01. januar 2005 - 14:54 #25
jeg fik ikke løst mit problem, men løste det selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 19:52 #26
du fik da ellers en masse gode råd ...
Avatar billede bleze Nybegynder
06. januar 2005 - 22:41 #27
suk