Avatar billede mikze Nybegynder
28. november 2004 - 18:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Service Pack 2 firewall

Hej alle.

Jeg har tidligere oprettet et spørgsmål ang. FTP i Explorer efter installation af XP Service pack 2, svaret var at tillade adgang til port 21 med windows firewall.

Svaret virker fint ved alle steder hvor jeg har host, ud over ved TDC. Jeg har haft ringet til TDC som viderestillede mig til Microsoft, men Microsoft viderestillede mig igen tilbage til TDC. Manden jeg snakkede med sagde at de ikke understøttede FTP adgang med Explorer, men at han selv godt kunne logge på via Explorer. På deres side står der dog alligevel hvordan man logger på med Explorer.

Foresten har jeg prøvet at logge på min FTP på 3 forskellige maskiner som alle siger at jeg muligvis ikke har adgang til at logge på.

Er der andre end mig som har problemer med at logge på sin FTP ved TDC?
Er der nogle der ved hvordan jeg kan logge på FTP via TDC?
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2004 - 18:25 #1
Du skal højreklikke et sted på siden-logge på som
Avatar billede winsys Nybegynder
28. november 2004 - 21:00 #2
Jeg har selv problemer med TDC ftp og WinXPSP2 firewall'en. Så vidt jeg kan se er det anvendelsen af active forbindelse der giver problemer fordi serveren vil forsøgeg at 'banke' hul. WinXP FW ser ikke ud til at være intelligent nok til at opdage dette (eller kunne konfigureres ordentligt) sååå... Da jeg har rigelig med FW rundt om min maskine, slår jeg blot WinFW fra efter behov.
Avatar billede langbein Nybegynder
28. november 2004 - 22:38 #3
MS Explorer gir jo muligheten til å velge mellom active og passive ftp. Passive kommer vel vanligvis lettest gjennom firewalls. (Og ellers så er vel ftp kjent for å være en litt komplisert protokoll for firewalls.
Avatar billede winsys Nybegynder
29. november 2004 - 08:53 #4
Det er korrekt at passiv FTP er lettere at håndtere for klienten. Jeg oplever blot at TDC kræver aktiv FTP. Det kunne derfor være problemet Mikze.
Avatar billede mikze Nybegynder
10. januar 2005 - 16:05 #5
Fandt ud af det med Aktiv FTP.

Tak, og smid svar =)
Avatar billede mikze Nybegynder
15. februar 2005 - 16:31 #6
...
Avatar billede langbein Nybegynder
17. februar 2005 - 23:04 #7
svar ?