Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. marts 2001 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Select \"et eller andet\"?????

Hvis jeg har en tabel indeholdende med en kolonne med nogle forskellige tal, kan jeg så få ud hvilke tal der ikke er i kolonnen??
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. marts 2001 - 20:11 #1
Hov det blev da til noget være sludder!

Hvis jeg har en tabel med en kolonne indeholdende nogle forskellige tal, kan jeg så få ud hvilke tal der ikke er i kolonnen??

Sådan!
Avatar billede ehf Nybegynder
13. marts 2001 - 20:14 #2
Er der nogen grænse for hvilke tal der kan forekomme?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. marts 2001 - 20:36 #3
Kolonnen er begrænset til 4 karakterer ellers ingen grænser!
Avatar billede ehf Nybegynder
13. marts 2001 - 20:42 #4
Dette er ikke nogen elegant løsning, men...

Lav en reference tabel som kun indeholder den mængde af tal som kan forekomme i den originale tabel (Værdierne fra 1 til 9999).

Når du skal se hvilke tal der ikke er i original tabellen kan du trække mængden af tal i original tabellen fra reference tabellen.

select tal
  from referencetabel
minus
select tal
  from originaltabel;
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
13. marts 2001 - 20:51 #5
Den behøver vel ikke være elegant, bare det virker! Takker!