Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
15. november 2004 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af firewall.

Hej
På en softwarefirewall er der typisk opdatering hver dag.
Men med en hardwarefirewall er det kun opdatering af firmware et par gange om året.Og det er vel ikke selve firewall som bliver opdateret.
Hvorfor denne forskel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2004 - 14:16 #1
Forskellen skylles den måde de to firewall typer virker på. En hardware/bastions firewall filtrere på trafik og en software firewall filtrere typisk på applikationer og processor. Da trafik typisk er styret af protokoller der ikke ændre sig, er opdateringer tin har dware/bastions firewalls af en anden type end til softwar firewalls. Når du opdatere en hardware/bastions firewall er det selve firewallen/ firewall operativsystemet der opdateres, mens det ved software firewalls typisk opdatere signatur filer.

Der findes også hardware/bastions firewalls der arbejder med signatur filer, og disse opdateres typisk ret opte
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
15. november 2004 - 14:24 #2
Ok takker for svaret.
Står for at skulle købe denne firewall http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87394
Nogle grund til ikke at gøre dette?
Ved godt at det er et andet spørgsmål,men der er snart weekend...
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2004 - 14:40 #3
Det er en fornuftig lille pakke filtrerings firewall til prisen for hjemmet eller det lille kontor der ikke har det store behov. Du skal dog være opmærksom på følgende:

Selv den dyerste firewall kan fejl konfigureres og det kan de billige også.

Denne firewall egner sig til små net, hvr man ikke skal kunne tilgå servere udefra. Hvis du f.eks. har en web, ftp eller mail server der skal kunne tilgås udefra, bør man anvende DMZ og Stateful inspection.

Firewallen er kun første led. Husk også at kikke på den generelle opsætning og gerne software firewalls på klienterne
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
15. november 2004 - 14:46 #4
Takker for denne omgang,vender frygtlig tilbage.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2004 - 15:09 #5
altid velkommen