Avatar billede jskmail Nybegynder
14. november 2004 - 16:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall stopper MSN messenger

Vi har installeret Norman sikkerhedspakken fra TDC - og har nu fået gjort sådan, at vi ikke kan komme ind på MSN messenger (vi tror ihvertfald det er derfor vi ikke kan komme ind, for vi har aldrig haft problemer før).

Hvordan får vi den firewall slået fra til MSN messenger?

Vi vil gerne have det penslet lidt ud, da vi har meget lidt kendskab til firewall.
Avatar billede jskmail Nybegynder
14. november 2004 - 16:10 #1
Jeg kan lige tilføje at MSN messenger siger:
Det llykkedes ikke at logge på .net messenger pga. mulige problemer med tjenesten eller internetforbindelsen. Kontrollet at der er oprettet forbindelse til nettet.
0x81000301

Vi ER på nettet
Avatar billede kick Nybegynder
14. november 2004 - 16:11 #2
Det kan også være det ikke er jeres firewall men msn der er nede.

Så skal i log på senere
Avatar billede jskmail Nybegynder
14. november 2004 - 16:12 #3
den var også gal hele dagen i går, så jeg tror ikke det er fordi MSN er nede
Avatar billede jskmail Nybegynder
14. november 2004 - 16:21 #4
Vi prøvede lige at slå firewallen fra, og så kunne vi godt komme ind.
Men den skal jo helst være slået til, så vi vil stadigvæk gerne have
hjælp til problemet, hvordan vi kommer ind på messenger med firewallen
slået til.
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
14. november 2004 - 19:46 #5
Prøv at gå ind under Personal Firrewall ved at højreklikke på N ikonet i jeres meddelses område(eller gå ind i start>programmer>norman virus control>personal firrewall)Når du kommer derind klikker i på ikonnet sikkerhed i venstre side(menuen) og under sikkerheds instillinger skal den stå på lokalt intranet og skyderen skal stå på middel. Klik så på regler. Der står alle de programmer som har tilladelse og som ikke har tilladelse. Se om programmet msnmsgr.exe skulle stå der. Hvis det står der skal i tjekke om det er blokkeret under handling. Hvis det er det skal du bare markerer det ved at klikke på Programmet en gang i menuen. Klik så på rediger... nede for neden og i rullemenuen handling vælger du så at den skal tillades og klikker derefter ok. Hvis programmet ikke står i munuen skal du vælge knappen tilføj...Der markerer du så: programmet er vist herover og trykker gennemse. Så går du ind og finder programmet som hedder msnmsgr.exe på computeren. På min computer ligger det på stien c:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe. Når du har fundet programmet dobbeltklikker du på navnet og så skulle den være der. Oppe under handling i rullemenuen vælger du tillad forbindelsen. Under retning vælger du udgående  og under protokol vælger du TCP. Når du har gjort det trykker du OK. Så trykker du ok en gang til. Og trykker så luk. Så skulle MSN gerne virke! Det gjorde det iværtfald på min. Og jeg kører også med Norman.
Avatar billede jskmail Nybegynder
14. november 2004 - 19:59 #6
Sjovt - lige i samme øjeblik jeg fik dit svar havde jeg lige selv fundet frem til det efter at have ledt og ledt og atter ledt. Men du skal have points - for det var trods alt dejligt at få et svar. Og et rigtigt godt svar flot beskrevet. PS. Nu er Firewall nyt for mig - men hver gang den kommer frem og spørger om et eller andet siger jeg "nej" - er det ikke korrekt?
Avatar billede sorenbs Nybegynder
15. november 2004 - 12:12 #7
Den spørger om et bestemt program skal have adgang til internettet, kun dem du bruger og stoler på skal.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. november 2004 - 22:41 #8
Hvis det er som du skal spille et spil over nettet vil firewallen komme frem. Så er det jo ikke helt korrekt.
Men du skulle jo gerne vide om du er ved at køre et program der skal på nettet.