Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
10. november 2004 - 21:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Zyxel 650HW som almindelig Wireles hub/switch

Hej!

Jeg har lige bestilt CyberCity telefon og har derfor fået tilsendt en ny router. Udover at det er af den dårligste kvalitet og fungerer af lort (Fungerer kun med IE, enough said.), erstatter den jo min gamle som havde indbygget trådløst netværk. Jeg kan stadig godt bruge den anden som switch/hub med trådløst netværk, men problemet er at begge routere tildeler mig en ip som aldrig er den samme.
Problemet er jo så, at hvis jeg i forskellige programmer åbner porte, vil min computer ikke nå igennem begge routere og porten vil derfor ikke værende åben.

Jeg vil nødig selv konfigurere ip'en, da jeg også skal bruge det trådløse netværk på min skole, og jeg gider ikke skifte imellem når jeg er hjemme og oppe på skolen.

Så mit spørgsmål er: Er det mulig at Zyxel routeren til at kun fungerer som hub/switch så den ikke tildeler mig en ip, men kun deler min forbindelse?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. november 2004 - 21:45 #1
Du kan slå DHCP fra i den ene router, og så bare sætte den til den anden via LAN porten.

Så vil den kun fungere som switch
Avatar billede kenp Novice
10. november 2004 - 22:27 #2
vil bare lige bekræfte at det hmortensen skriver virker :)
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
10. november 2004 - 22:59 #3
hmm, hvis jeg slår DHCP fra fucker min router fuldstændig up og skal resettes..
Avatar billede kenp Novice
11. november 2004 - 09:17 #4
Så må du gøre noget forkert!
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
02. december 2004 - 10:00 #5
-