Avatar billede puppetmaster Nybegynder
08. november 2004 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

wireless falder ud

Til tider falder forbindelsen på min bærbar ud. Så skal jeg enten vælge Reparer forbindelse til netværket, hvilket ikke altid virker, eller også skal jeg tage strømmen fra min firewall og sætte den til igen, så virker det. Det sker ca. 1-2 gange om dagen, det uanset jeg sidder musestille eller ej. Signalstyrken er på 5 (ud af 5), 54Mbit.
Min firewall er en SonicWALL TZ 170 SP Wireless.

Nogen ideer til hvad det kan være?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2004 - 15:45 #1
Prøv at tvinge router og PC til at køre, enten 11Mbit eller 54Mbit. Det hat hjulpet mig et sted hvor jeg laver support, de havde dog kun problemer med Medion bærbare.....
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
08. november 2004 - 15:57 #2
Det må jeg prøve, har selv en Toshiba Satellite Pro M30
Avatar billede langbein Nybegynder
14. november 2004 - 14:41 #3
Har brukt en usb wireless stick en periode. Var ute for at den falt ut gang etter gang. Til sist så var det ikke mulig å få den inn. Da fikk jeg byttet den. Etter jeg fikk byttet den til en ny av samme type og fabrikat så har jeg ikke hatt et eneste problem. I dette tilfellet så var det hardwarefeil. USB wireless stick er ellers en "reserveløsning" som kan anbefales dersom andre ting ikke fungerer. Har også PCMCIA wireless kort, men synes det er lettere og hurtigere å sette inn memory sticken. Når det gjelder diverse innebygde antenner så kan jo disse være plassert på de underligste steder for eksempel under PC ned mot bordplaten. Når man bruker usb stick så blir den jo stort sett stikkende ut som en antenne. Akkurat nå er jeg godt fornøyd med USB sticken. For to uker siden så var jeg ikke det.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. november 2004 - 09:48 #4
Jeg synes ikke jeg har oplevet de store problemer siden jeg satte firewall'en til 54Mbit, så dit svar, james, ser ud til at være det rigtige. Så mangler du bare at lave et svar, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
09. december 2004 - 13:19 #5
Lukker igen