Avatar billede nyhuus Nybegynder
06. november 2004 - 18:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Navne på voice

Jeg skal bruge et script hvor min bot siger alle navne på den der har voice

!status
nick1 nick2 osv har voice

håber i forstår ;)
Avatar billede menthos Nybegynder
08. november 2004 - 13:08 #1
on *:text:!status:#:{
  set %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,0,v)
  set %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 0
  while (%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] < %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] ) {
    inc %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 1
    echo hej %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ]
    set %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ])
  }
  msg # Der er %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] som har voice
  msg # %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] har voice
  unset %vnicks.*
}
Avatar billede nyhuus Nybegynder
09. november 2004 - 12:33 #2
Det virker ikke, den skriver ingen ting tilbage, den "høre" det slet ik
Avatar billede menthos Nybegynder
10. november 2004 - 00:18 #3
well... så er det nok fordi du gør noget forkert... jeg har lavet en lille ændring men den gamle virkede også...

on *:text:!status:#:{
  set %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,0,v)
  set %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 0
  while (%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] < %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] ) {
    inc %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 1
    echo hej %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ]
    set %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ],v)
  }
  msg # Der er %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] som har voice
  msg # %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] har voice
  unset %vnicks.*
}

husk du ska skrive !status i den channel du vil ha status for.....
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 01:19 #4
Ja, Det ved jeg godt men det andet virket ik jeg smed det ind i remouten og skrev !status og mere skete der heller ik, og nej jeg har ik lavet fejl, jeg kan godt finde ud af irc scripte ;) (lidt da)
Avatar billede menthos Nybegynder
10. november 2004 - 07:19 #5
virker nr 2?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 11:50 #6
Finder jeg ud af om 5 min.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 11:59 #7
nej,

alså jeg smider den bare i remouten og går så ind på mig selv og skriver !status og botten sigen ingen ting

on *:text:!status:%chan:{
  set %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,0,v)
  set %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 0
  while (%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] < %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] ) {
    inc %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ] 1
    echo hej %vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ]
    set %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] $nick($chan,%vnicks.start. [ $+ [ $chan ] ],v)
  }
  .msg $chan Der er %vnicks.chan. [ $+ [ $chan ] ] som har voice
  .msg $chan %vnicks. [ $+ [ $chan ] ] har voice
  unset %vnicks.*
}
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 11:59 #8
alså jeg smider den bare i remouten og går så ind på mig selv og skriver !status og botten siger* ingen ting
Avatar billede menthos Nybegynder
10. november 2004 - 17:48 #9
det lyder underligt... det virker stadig fint ved mig...
[17:47:38] <Menthos> !status
[17:47:42] <cooraz> Der er 1 som har voice
[17:47:44] <cooraz> cooraz har voice
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 22:52 #10
Hm? jeg har prøvet med 2 mirc både i vzz irc og i det helt normale mirc og det virker ikke :S
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. november 2004 - 23:31 #11
okay nu virker det, men den siger også bottens navn :S det må den ik gøre for botten har ikke voice

23:27:46 » <@TTT^ReLaX> !status
23:27:47 » <@TTT^NoSleep> Der er 11 som har voice
23:27:47 » <@TTT^NoSleep> TTT^NoSleep [GZ]ViXz\off [qc]keleNt bented`off BG|HandyMan LittleNeX SilenceDuck tEhSherIfFs TTT^Aage^ Twinz|pzL^ |^iMp^|Jelly^ har voice
Avatar billede nyhuus Nybegynder
11. november 2004 - 01:53 #12
Smider du lige et svar, for jeg har fået det tiol og virke ;)
Avatar billede menthos Nybegynder
17. november 2004 - 18:07 #13
bare ta pointsene selv... har ikke brug for dem...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
17. november 2004 - 19:50 #14
Okay hvis du ik vil ;) så lukker jeg dette spørgesmål,  men mange tak for hjælpen