Avatar billede morteeart Nybegynder
04. november 2004 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

IRC-hacks software - lovligt eller ulovligt

Hej

Jeg har fundet en side hvor nogle irc-"takeover"-crew sælger deres software som de "påstår" at de bruger til at lave takeovers for.

(Jeg vil ikke poste linket her)

Jeg har kontakt sufttown mht. webhoteller, og de synes at jeg selv skal tage mig af politi anmeldelse, hvis der er grundlag for dette..

Spørgsmålet går så på om det er lovligt at sælge dette software ?
når formålet er at skade IRC netværket Quakenet.
Kom med jeres forslag til hvad der bør gøres, og evt. hvor og hvordan det skal gøres.
Avatar billede kalp Novice
04. november 2004 - 19:11 #1
Det mener jeg ikke er ulovligt..... kazaa kan bruges til at hente ulovlige filer med, men det gør jo ikke programmet i sig selv ulovligt: )
Avatar billede kalp Novice
04. november 2004 - 19:11 #2
ops.. det skulle foreløbig kun have været en kommentar!
Avatar billede popsy Novice
04. november 2004 - 20:51 #3
Nu kender jeg mest til Quakenet, men fælles for alle irc netværk, er at man modtager MOTD (Message of the day) når man logger på, og i dette er reglerne for benyttelse af netværket angivet.

I disse regler står der højt og tydeligt at bl. a. takeovers ikke er tilladte, samt at man har accepteret at følge disse regler, såfremt man ikke straks afbryder forbindelsen.

Softwaren som sådan er der nok intet ulovligt i, men omvendt kan man jo argumentere for at det ikke kan udnyttes, uden at bryde love/regler, hvor det modsatte så er tilfældet for f. eks. Kazaasom kalp nævner :)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
04. november 2004 - 21:52 #4
Det burte og være ulovligt pga. standart programet "mIRC" er en freeware og den MÅ der ikke tage penge fa, ud over den der har lavet det og sælger licenser
Avatar billede popsy Novice
04. november 2004 - 22:37 #5
nyhuus.dk> mIRC er IKKE freeware, det er shareware, og må bruges max 30 dage, før man vælger enten at købe eller at slette programmet!
Avatar billede nyhuus Nybegynder
05. november 2004 - 00:08 #6
Jaja, men det er jo bare en bedre grund til man ik må sælge det vidre.

det mirc jeg har har jeg da haft lang tid? har da aldrig købt det (vzz-irc)
Avatar billede popsy Novice
05. november 2004 - 10:43 #7
nok ikke noget du skal prale med, hvis det altså er bygget over mIRC :)
Registreringssiden er her: http://www.mirc.com/register.html
Avatar billede nyhuus Nybegynder
05. november 2004 - 15:56 #8
jeg kan da ik gøre for det? www.vzz.web-ting.dk
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 11:26 #9
Der er slet ikke kommet input fra spørgeren hehe hvorn' skær den mister?:p
Avatar billede morteeart Nybegynder
22. november 2004 - 12:27 #10
tjaa, har overvejet det, og ja det lader desværre til at det er lovligt..
sufttown vil heller ikke lukke hotellet på den baggrund.

Så idioter,småbørn og alle den andre fjolser får lov til at spamme videre..

:(
Avatar billede pycoz Nybegynder
07. februar 2005 - 23:16 #11
Altså jeg vil bare gerne have det :P