Avatar billede dat_41 Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:00 Der er 7 kommentarer

firewall problemmer

hej der ude

jeg har et problem

Tester IP: 0x3e42aa57.adsl.cybercity.dk (62.66.170.87)

Starter TCP forbindelsestest...
TCP test mislykkedes! UDP test vil ikke gennemføres.

jeg kan ikke komme på denne er der nogle der ved noget om dette og hvordan jeg fixer det?

jeg har prøvet at være inde og på netværket og oprette en adgang men kan ikke

dat
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2004 - 13:49 #1
det er ikke til at sige med de oplysninger du har givet.

hvad udfører du testen fra
hvordan virker testen, hvilke porte osv
hvad skal testen teste

osv osv osv
Avatar billede dat_41 Nybegynder
30. oktober 2004 - 15:50 #2
jeg er ved at installere emule og tester den på deres hjemmeside. det er for at dele filer mellem andre
Avatar billede langbein Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:32 #3
Hej !

I følge emule sin hjemmeside så må du forwarde port 4662, 4711 TCP og port 4672 UDP

http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic&topic_id=125

Dessuten så må du også ha fri trafikk ut på et par porter:

4662 TCP, 4672 UDP, 4661 TCP, 4665 UDP

http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic&topic_id=122

Det er ganske vanlig at det er fri trafikk ut på mange internettlinjer, slik at det i praksis ofte bare er forwardingen av inngående trafikk som man behøver å sette opp.

Hva slags internettlinje eller tilkopling du har det sier du ingen ting om så derfor så blir det også umulig å si noe mer om hvordan disse portene åpnes dvs forwardes.

Det vil kunne bety en del redusert sikkerhet å benytte emule eller liknende fileshare programmer. Du kan vel gjøre det hele litt sikrere dersom du eventuelt har en ekstra gammel PC no 2 som du bruker som emule maskin, der det i utgangspunktet ikke kjører noe annet. Den bør holdes oppdatert hvis dette er mulig, og outlook bør enten avinstalleres eller den får stå ukonfigurert.

MVH Langbein.
Avatar billede langbein Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:39 #4
Har aldri prøvd annet fileshare enn Kaazaa og Kazaalight. Kaazaa viste seg jo å være så full av ormer og trojanere at jeg måtte installere Windows på nytt. Hva med emule er den bra ? Noe som kan anbefales eller som man bør teste ut ?
Avatar billede langbein Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:43 #5
Apropos egen maskin for emule, hvis du har denne muligheten så bør det også være en god ide å installere en personal firewall på denne, Zonealarm eller hva du måtte ha, slik at du har kontroll over at eventuelle trojanere eller ormer som måtte komme inn ikke får sette opp fri trafikk ut av denne maskinen. Tvert i mot så vil du jo kunne stille inn slik at du får varsel når noe galt holder på å skje.
Avatar billede dat_41 Nybegynder
31. oktober 2004 - 17:48 #6
hej igen jeg har en cypercity 2mbit/286 linje
Avatar billede kimr Nybegynder
26. februar 2007 - 10:46 #7
Husk at luk