Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:05 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvad bør man vælge Norman Firewall eller Winxp sp2 Firewall?

Jeg har valgt Windows Firewall men er usikker på om den er god nok.Grunden til dette valg er at når jeg vælger Normans
firewall står der et program i joblisten og starter og stopper hele tiden.
Jeg kan ikke nå at se hvad det er for et program.Men det tager cpu ca.20%.
Jan
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:08 #1
jeg ville helt klart vælge norman , har brugt den nogle år , og har aldrig oplevet problemer med den
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:13 #2
Tak for dit svar.Men er bare lidt træt af dennes forbrug på cpuen.¨Jan
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:13 #3
Jeg kan godt rekomendere Norman Firewall Men at det tager 20% cpu ?, må vare noget andet.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2004 - 10:13 #4
Samme her, har brugt Norman helt uden problemer i flere år.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:17 #5
Tak for svarerne.
Kommer kun når jeg aktiver Norman Firewalls.
Har prøvet at løse problemet med div.reinst og opdatinger.Dog uden held.
Når jeg køre med XPfirwall er der ingen problemer.Er dog ikke tryg ved denne løsning.
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:29 #6
NPFSVICE.EXE bruger 0% cpu og 2.596kB Hukommelse Hvis du ikke finder ud hvar problemmet ligger så kontakte Norman de er goe med supporten
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:34 #7
Tak Perolof.
Har prøvet deres support.De havede 2 forslag 1:geninst windows (som ellers køre perfekt) 2: defekt cpu???Og der stoppede jeg så med deres hjælp.
Men jeg har valgt at køre med xpFW men ville bare høre om den var helt håbløs?
Jan
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:38 #8
tror nu ikke at det er noget af de ting
prøv at køre en scanning med spybot og ad-aware , og kom med en HJ log
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:39 #9
Ok Det førstår jeg godt fordi det var jo godag yxskaft
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:42 #10
her er en vejledning

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:51 #11
Takker Bredker jeg har nu valgt norman og kørt disse scaninger du bad mig om.
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 10:49:07, on 23-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Documents and Settings\Jan Vernersen\Skrivebord\Værktøj\FreeRAM XP Pro 1.40.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Jan Vernersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tv2.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-aware] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe" +c
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveNote] livenote.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [FreeRAM XP] "C:\Documents and Settings\Jan Vernersen\Skrivebord\Værktøj\FreeRAM XP Pro 1.40.exe" -win
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1097052419171
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab31267.cab
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:59 #12
Hmm Hmm
Efter test med spybot og en genstart er problemet væk?
Fanden stå i det ups...mener mange tak:)
Men Bredker gider du tjeke denne log for en sikkerheds skyld?
Og så læg en svar.Og ellers tal til alle.
------------et stort problem for mig løst på under 15 min-------------
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:04 #13
Staver som en smeltet skumbanan...
Mener tak til alle.
God weekend.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:18 #14
ser fin ud , der er dog lige en jeg er i tvivl om , så får lige en at spesialisterne til at se på den når en af dem kommer online , så vi er sikker
at problemet forsvandt , kan jo skyldes at spybot eller ad-aware har fundet synderen
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:24 #15
Rigtig mange tak Bredker.
Du vender tilbage med et svar så du kan få dine fortjente point.
Jan
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:37 #16
Loggen er ren ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:40 #17
forevernewbie>> tak , du kom før jeg fangede en af dem jeg har på min kontaktliste
så må du hellere tage point , nu du har godkendt den
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:47 #18
Bredker-> Tag du bare pointene, de er dig vel undt ;)
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:48 #19
Tak til alle,men set med mine øjne bør disse point gå til bredker.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:52 #20
Enig, Bredkers forslag løste problemet :)
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:57 #21
ok , hvis i mener siger jeg da tak
Avatar billede fromsej Praktikant
23. oktober 2004 - 11:58 #22
Loggen er ren.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:59 #23
Som sagt,læg et svar så jeg kan afslutte.Bredker og endnu en gang tak.
Kan så undre mig over at mit AD Adware prof ikke fanger sådan en bandit?
Men et gratis program kan....ak ja.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:04 #24
spybot og ad-aware scanner efter forskellige ting , så måske derfor , eller du har ikke fået den opdateret for nylig , der kommer hele tiden nye ting til
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:58 #25
Jo den er nu opdateret.Men jeg lukker af her.
Takker alle.
Jan
Avatar billede donlon Novice
23. oktober 2004 - 23:23 #26
HVIS !!! du har styr på hvad der kommer "ind" på din PC, er Win XP SP2 Firewall rigelig.

Med "ind" mener jeg, der ikke er nogen risiko for at der er nogen der har adgang til din PC (Inklusiv dig selv :-)), der er "dumme" nok til at installerer Spyware, åbne suspekte vedhæftninger i e-mails, og klikke "yes" når der popper en box op der siger "for at se denne side skal du install....klik ja".

Hvis du mener du har styr på dette (og scanner din PC jævnligt med ADAware/spybot S&D eller lignene progs) kan jeg squtte se du har nogen grund til at kører (Købe) andre firewalls end den der er i SP2.