Avatar billede gubbi123 Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:05 Der er 10 kommentarer

Bruger Sygate og har åbne porte

Er novicebruger og søger hjælp!!

Jeg har sygate firewall, som vist kører meget godt. Jeg har lige kørt en onlinescanning med ShieldsUp og fået følgende resultat

GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-10-22 at 15:36:44

Results from scan of ports: 0, 21-23, 25, 79, 80, 110, 113,
                            119, 135, 139, 143, 389, 443, 445,
                            1002, 1024-1030, 1720, 5000

    1 Ports Open
  23 Ports Closed
    2 Ports Stealth
  26 Ports Tested

The port found to be OPEN was: 23

Ports found to be STEALTH were: 139, 445

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
                  - NO unsolicited packets were received,
                  - A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

Og det er jo ikke særligt godt eller hvad? Jeg gider ikke bruge en masse energi på hele tiden at være usikker på om min pc nu er sikker mod introuders, så hvad gør jeg.

Er det indstilling i windows, i sygate eller noget helt 3 som ikke er godt nok. Nogen der har et godt råd, så jeg kan få lukket den åbne port og gjort min maskine stealth?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:16 #1
Det plejer Sygate at gøre bedre. Det er muligt at din ISP har en firewall som GRC måler på. Prøv at slå Windows firewall til, luk for Sygate, og tag en scanning igen
Avatar billede plx Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:24 #2
Jeg holder med ovenstående. www.myip.dk er den ip du scanner.

Om dette er din computer kan du se i en cmdprompt med ipconfig
Avatar billede gubbi123 Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:35 #3
Jeg bruger win2000 - mig bekendt er der ingen firewall i den. Tager jeg fejl?

Jeg forstår ikke hvad det er plx foreslår!
Avatar billede plx Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:37 #4
Det er for at fastslå om newbie's har ret ang. "Det er muligt at din ISP har en firewall som GRC måler på"

Gå i kør->cmd

i prompten kører du kommandoen 'ipconfig'

Hvis den ip-adresse du får oplyst er forskellig fra www.ip.dk, er det ikke din egen computer du scanner.
Avatar billede gubbi123 Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:49 #5
de 2 er ikke ens, hvad så? Kan jeg ikke måle min egen?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:54 #6
Det er mig bekendt ikke muligt. Du er bagved to firewalls, og Sygate vil ganske sikkert gøre det bedre end måleresultatet. Du er godt sikret
Avatar billede gubbi123 Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:56 #7
Jeg skal altså ikke foretage mig noget som helst?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:00 #8
Der er ikke så meget du kan gøre. Stol du bare trygt på din Sygate
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:03 #9
Avatar billede gubbi123 Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:54 #10
Oki - tak.