Avatar billede janomel Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewalle gratis vs. Købt

Da jeg af andre oversager er løbet panden mod muren ang. firewalls. Vil jeg høre om, hvilken firewalls man kan anbefale.

Den skal bare være billig. Men jeg indser, at krav koste ofte penge. Så hvad er billigt men godt.

Jeg skal kunne se oversigt over porte. Pt. har jeg behov for at få oplyst om den blokker nogle eller der er nogle åbne.

Hvis jeg så kan åbne for porte er det er KÆMPE plus.

I min nuværende gratis Firewall, kan jeg ik styre porte. Det er ofte frusterende, når man lige sider med et eller andet. Og så skal bruge timer på at finde en løsning.

Jeg er i samme båd som, så mange andre. Computer udgifter er ik kun firewall, men en sammenhæng, så hvordan bruger jeg mine få penge bedst muligt.

Det her er måske en hård opfordning. Men plz. hvis i anbefaler et prg. Smider i så ik et link, hvor det er omtalt, noget med porte. Bare hvordan man lukker/åbner for dem.

Oversag. Sider med noget VNC, fjernstyring og er ved at bruge en del penge på fast IP. Og derfor har brug for hjælp til en økonomisk god løsning.
Avatar billede bredker Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:25 #1
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#Norman
her er de bedste på markedet , ok køber du en 3 års licens er de ikke ret dyre
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. oktober 2004 - 23:25 #2
Jeg er ikke selv helt inde i detaljerne (mener dog den kan styre porte), men er selv totalt tilfreds med den meget roste - og GRATIS - firewall fra Sygate "Sygate Personal Firewall" ----> http://www.sygate.com/firewall/

Detaljerne finder du her-----> http://smb.sygate.com/products/spf/whatsnew_spf.htm
Avatar billede janomel Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:30 #3
Har i evt et link til hvordan man åbner og lukker for porte i firewallem? Meget gerne en guide?.

Har godt nok kun lige brugt 4 min på det. Kan kan ik se der skulle være noget med at styre porte på dem?
Avatar billede bredker Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:38 #4
Avatar billede janomel Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:00 #5
bredker> Og man har muligheder for at åbne / lukke for porte. Er simpelhen nødtil at være sikker inde jeg kaster mig igang med det og bruger endnu 14 dage på det?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:04 #6
hvis det må koste er panda platinum en god løsning, koster 150 euro for 3 år (antivirus og firewall). der kan du se hvordan man åbner porte i deres egen manual http://www.pandasoftware.com/resources/pro/02des_gu_platinum7.zip
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:07 #7
men det forekommer mig også at sygate muligvis kan styre portene (zonealarm free kan desværre ikke)
vær opmærksom på at hvis du skal have en firewall der kører som en service, også når du er logget af, så skal du have fat i et professionelt produkt, ikke den slags der er beregnet til hjemmebrug. Pandas virusbeskyttelse kører også når man er logget af, men firewallen slår fra (der skal jo være noget der er bedre i de dyrere produkter)
Avatar billede janomel Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:10 #8
mrmox2>> det er også et rigtig godt forslag. Men det som bredker kommer med, er lige hvad jeg søgte. Her kan jeg styre de nødvendige ting, samt er det på dansk. Samt PT til en pris der er til at betale. Og det må den så absolut ik stige over. For jeg har præcist 300 kr til firewalle om året, når alle de andre omkostninger også kommer ind. Så jeg springer lige over de 3500 kr om året. ca 10 gange mere. En det forslag.

Så takker bredker. Er der mulighed for at kontakte dig senere?. For den springer jeg på.
Avatar billede janomel Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:11 #9
sry 350 kr/ året
Avatar billede janomel Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:18 #10
bredker>> Takker. Så simpel kan det gøres.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:22 #11
glimrende  - kender ikke sæl bitguard, men arbejde noget med panda, derfor forslaget. hvis det andet kan det samme til den halve pris er der ikke meget at spekulere over :-) god arbejdslyst
hvis du skal køre med maskinen uden brugere logget på, og det sker jo indimellem, så tjek lige om der er åbne porte (portscan den fra en anden PC)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 00:33 #12
Jeg mener ikke, at der er nogen som helst grund til at købe en firewall, når man kan få en så fremragende firewall, som Sygate gratis. Man kan åbne og lukke porte efter behov. En masse tips om den her http://personal.atl.bellsouth.net/i/k/ikpe/index.html
Avatar billede bredker Nybegynder
20. oktober 2004 - 06:04 #13
takker for point , bliver der noget siger du bare til , så finder vi ud af det
Avatar billede janomel Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:00 #14
forevernewbie >> Kan kun give dig ret i at hvis man får det samme, gratis skal man beholde det el. tage det. Men her er der en stor fordel, set i forhold til mig. Den er på dansk.

Du kender det sikkert, det program som jeg bruger, er der også andre der gerne vil bruge. Og hvis det er på dansk, gør at jeg skal bruge mindre, af min fritid på frusterende spørgsmål, fremfor at få installeret nyt og sjovt. Det er med til at gøre det mere forståligt for andre end lige mig.