Avatar billede mr.d Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Test af ISA 2004

Hvordan kan jeg teste hvor svær min ISA server er at komme igennem ?
Tænker på hacker angreb.
Avatar billede langbein Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:12 #1
Spørsmålet passer vel egentlig ikke helt for eksperten. Den eneste måten å egentlig finne ut hvordan den står seg mot hackerangrep, det er å sette i gang med å gjennomføre hackerangrep. Har du Linux ?
Avatar billede plx Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:31 #2
Har du åbnet nogle porte til servere som står bagved? Det er oftest dem man tester, om de er sårbare..
Avatar billede mr.d Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:50 #3
langbein -> nej jeg har ingen linux
plx -> ja, 25,80,110 og 443
Avatar billede langbein Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:26 #4
Spørsmålet om Linux det var på grunn av at Linux har innebygget noen "hackerredskaper". Synes man er utenfor grensene for det som kan aksepteres på eksperten dersom man opplyser om hva som faktisk finnes av programvare innefor en standard Linux distribusjon som for eksempel Fedora. Vet ikke hvordan admin hos eksperten ville like det dersom man legger ut oppskrifter på "å skjekke den effektive sikkerheten hos en firewall".

Den aller enkleste og første sikkerhetssjekk man utfører i forhold til en hvilken som helst firewall det er vel en portscan. Hos Linux så heter vel standard portscanner "nmap". For windows så kan man vel finne dem vha Google.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:27 #5
er utenfor - innefor grensene :) Beklager ..
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:28 #6
Dem har jeg prøvet og de fortæller mig også at de porte er åbne som de skal og lukket den som skal være det.
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:30 #7
ok men tak aligevel :-)
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. juni 2006 - 08:42 #8
Lukker