Avatar billede taiko Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:14 Der er 6 kommentarer

Link til en fil

Hejsa,
Jeg ville meget gerne vide om det er muligt i Lotus Notes om man kan linke til en fil, så alle de ændringer der bliver fortaget i den, bliver registeret i linket??

Altså jeg har et link til f.eks. F:\TEST\penge.xls i min mail
(F drev er et fælles drev på netværk) og når jeg opdatere denne fil så bliver den registret i de links der står i mailen.

Håber i forstår hvad jeg nogenlunde mener :)
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2004 - 13:12 #1
Jeg tror ikke jeg er med !

Du vil have et dynamisk link så linket ændre sig eller hvad ?
Avatar billede taiko Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:07 #2
Præcis...
Dog mest mht til ændring af indhold.
For det er irriterende at vedhæfte en fil til en mail, så man så senere retter i og skal sende den igen.
Og derfor kunne det være rart at kunne have mailen til at linke direkte til filen, da vi sidder på fælles server/drev.
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2004 - 16:26 #3
Du kan da sagtens lave et link til en fil ! Når folk klikker på det, vil den jo åbne den aktuelle fil !
Avatar billede taiko Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:47 #4
Tænker mere på det, at man kan lave et OLE link, hvor den spørger modtageren om link skal opdateres så det er den nyeste... på den måde åbner modtageren ikke selve filen på serveren men en kopi som bliver opdateret løbende
Har læst at man godt kan i Notes, men man skal tage et kursus for at få det at vide åbenbart :)
Avatar billede ttnabb Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:32 #5
Hvis det f.eks. er til Excel regneark, så kan du markere indholdet i regnearket og kopiere det. Gå i din mail og vælg "Rediger" > "Indsæt speciel". Vælg "Indsæt kæde til kilde". Nu har du et OLE link.
Avatar billede taiko Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:25 #6
takker....