Avatar billede pfj1 Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:45 Der er 9 kommentarer

Ens skærmbilled på 2 pc'er, netværk

Hvordan foretages opsætningen således der vises samme skærmbilled i lokal netværk. De to pcer kan se hinanden, der kan udveksles mellem dem, skrives og printes. Netværket fungerer korrekt. Men hvordan kan der opsættes således at skærmbilledet på den anden pc viser det samme, altså hvad der skrives på den anden, f.eks når den er på nettet, f.eks chatten. Det er XP på begge maskiner.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:00 #1
Vil du overvåge og styre den ene PC fra den anden, eller skal det foregå begge veje?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:21 #2
Samme svar som http://www.eksperten.dk/spm/549684. Hvis du bruger XP Pro kan du benytte Windows-funktionen Fjernskrivebord, men den kræver accept fra den anden PC, hver gang.
Avatar billede pfj1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 07:24 #3
Jeg ønsker at følge med i hvad pc et foretager sig på nettet, se den aktivitet som foregår når der chattes. Eller kan der opsættes således der kører en logfil der registerer det ind/udgående som skrives, således det kan læses på et senere tidspunkt.
Avatar billede pfj1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:00 #4
Jeg ønsker kun at overvåge den ene pc, hvad den skriver på chatten. Eller kan der opsættes en logfil?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:13 #5
Det gratis program jeg henviste til på din anden tråd beskrives grundigt her: http://www.realvnc.com/ , hvor du også kan hente det.

Programmet, der kan være på en diskette skal installeres på begge PC'er og opsætningen foretages kun en gang. Derefter kan du når som helst klikke dig ind på det andet desktop og se hvad der sker. Jeg kan dog ikke umiddelbart se nogen optage-funktion i programmet.
Avatar billede pfj1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:30 #6
Tak for henvisningen. Er programmet på dansk, af hensyn til forståelsen vedr opsætning og brug.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
13. oktober 2004 - 23:09 #7
Programmet er desværre på engelsk, men er rimeligt let at komme igang med.
Avatar billede pfj1 Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:43 #8
Jeg er ny bruger herinde. Hvordan og hvad markeres for at acceptere svar og afvise som jeg i følge reglerne skal gøre. Jeg har førsøgt at acceptere, men flaget ændre ikke farve.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:07 #9
Du skal markere mit navn og trykke accepter svar - tror jeg.