Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
11. oktober 2004 - 02:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige partitioner?

Hej!

Jeg har lige geninstalleret XP pga af jeg slet ikke kunne starte. Jeg fandt ud af at grunden til dette var at jeg havde formateret et "ubrugt" stykke af harddisken, som så viste sig at være C: drevet. Altså, jeg havde 2 partitioner der var den samme.

Og det har jeg igen nu - nu er problemet bare værre, jeg har nemlig formateret min linux partition og nu er 5Gb af den hoppet over på det som Windows Disk Manager kalder "Free Space", hvilket det jo tydeligvis ikke er. Altså kan jeg ikke gøre noget ved de 5Gb?

Jeg har prøvet partition magic, men den finder en fejl på disken i starten og spørger om den skal rette den. Hvis du så trykker ja siger den at den har rettet fejlen succesfuldt men finder så den samme fejl igen og retter den osv...

Nogen der har noget idé om hvordan jeg kan få styr på de partitioner?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. oktober 2004 - 08:14 #1
Hvilken harddisk har du i maskinen? Jeg tror ikke at du har en hardware fejl, men jeg ville for en sikkerheds skyld lige scanne maskinen med det tool der høre til disken! Dette kan du gøre ved at hente toolet ved harddisk producenten eller ved at hente www.ultimatebootcd.com, hvorpå de fleste store harddisk fabrikanters tools ligger på. Du Booter på CD-rommen finder det rigtige tool og starter en advanceret scanning! Så vil toolet finde eventuelle fejl på disken!
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:26 #2
Er ved at hente UBCD nu...
Men det der undrer mig er at den finder fri plads på 9.77Gb og C: drevet på 9.77Gb og D: drevet på 34,7Gb og uallokeret plads på 34.7Gb... (Jeg ved ikke lige om rækkefølgen har nogen betydning?) Hvorfor tror den der er flere partitioner?
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
11. oktober 2004 - 15:44 #3
Har nu kørt Hitachi/IBM tools i UBCD, og nu kan jeg ikke starte WinXP igen.
Når jeg starter den op står der:
"L 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99..."
Hvad nu?
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:31 #4
-