Avatar billede mcpeterc Nybegynder
19. september 2004 - 18:17 Der er 6 kommentarer

too many clones from your host

Hej

3 af mine venner bor i samme bydel og har derfor samme udbyder. Af og til sker det når de logger på mIRC at den siger: too many clones from your host og så bliver de kicked!? Det er indlysende hvad det er der sker, men kan man undgå det?
Avatar billede tubber Juniormester
19. september 2004 - 18:41 #1
Som du beskriver det så lydder det som at de bor i en form for fællesskab eller i en boligforening med flere brugere på en opkobling....eller noget lignende.....

Det der sker er de kobler op på samme IP og er der andre i "boligblokken" der også gør det gør der er for mange "clones" selv om det ikke er det......

Der er umiddelbart 2 løsninger:

1: De prøver at skifte IRC Server så de connecter op på hver sin men og så de skifter fra den de plejer at bruge så det bliver en anden end problemet var med.
2: At de connecter op via en shell eller en bouncer.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
17. november 2004 - 21:17 #2
Der er også en 3 mulighed til sådan nogen bo fælles skaber, du kan requeste Thrust, så kunne der være en del flere på (det antal der er requestet thrust til)
Avatar billede magg Nybegynder
08. december 2004 - 12:25 #3
eller man kunne bare hoppe på irc over en proxy, godt nok lidt ustabil :S
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. december 2004 - 12:51 #4
Eller du kunne også bestikke nogen bnc's og connecte via dem, men jeg ville råde jer til og requeste thrust
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2005 - 14:33 #5
Hvis i bruger Quakenet, så kan i requeste en trust, men i skal nok ikke regne med det, da operatørerne ikke er så glade for at give trust ud til folk:

http://trustrequest.quakenet.org/needauth.php?redir=/trusts/request.php
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
05. februar 2005 - 10:37 #6
De må bruge QuakeNet. QuakeNet opfandt Operservice, hvilket gliner automatisk på et vidst antal kloner. Man kan hente den til sit eget (LINUX) ircd, på dev-com.quakenet.org. Som standard kan man have 5 kloner, som man kan på QNET.
På nummer 6 der kommer på, uden Trust, vil man blive glined.

QuakeNet giver ikke længere Trust ud, uden at de er statiske IP addresser, som ikke skifter. Har man et hostnavn som: 50C53DCS.flatrate.dk - el. lign.
Som ligner lidt af noget "random". Så er det umuligt at få trust.

Plus man skal også have IDENTD kørende.