Avatar billede mouse Nybegynder
06. september 2004 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fulltext fejl, kan ikke oprette nye

Jeg har et problem på en database på en SQL Std 2000.

Jeg kan ikke få lov at oprette en fulltext index, fordi jeg skal rebuilde en først, problemet er den hedder '' og jeg kan ikke se den nogen stedet, Hvis jeg prøver at opdaterne den manuelt med så_fulltext_catalog '', 'rebuild' Siger den full text ikke køre. men laver jeg en sp_fulltext_databse 'enable' for at starte den, kommer den med fejlen, at man skal rebuilde cataloget '' men sp_fulltext_cat...

Kikker jeg i sysfulltextcatalogs er den tom.

Kan jeg på nogen måder få fjernet den '' den hele tiden refere til.

Jeg har prøvet at lave en backup og restore den på en anden database, men samme fejl.
Avatar billede veronica Nybegynder
06. september 2004 - 12:00 #1
Har du prøvet at gå ind igennem "Enterprise manager"  ?
Her kan man se de fulltext kataloger, som er oprettet i hver database og visuelt slette dem.

Alternativt kan du prøve at finde det i systemtabellen sysfulltextcatalogs.

Har du i øvrigt kørt..

if (select DATABASEPROPERTY(DB_NAME(), N'IsFullTextEnabled')) <> 1
exec sp_fulltext_database N'enable'

mvh.
Avatar billede mouse Nybegynder
07. september 2004 - 21:04 #2
Enterprise manager kan ikek se nogen, og sysfulltextcatalogs er også tom.

sp_fulltext_database 'enable' siger jeg skal rebuild cataloget ''.

¨jeg ved ikke rigtig hvor jeg ellers skal finde den '' den referre til henne. fter som der ikke har noget navn gå jeg ud fra sql server også selv har mistet styr over den.
Avatar billede mouse Nybegynder
24. september 2004 - 09:16 #3
Lavede en entry i sysfulltextcatalogs som jeg så kunen slette fra Enterprise manager og så forsvandt problemet