Avatar billede abuster Nybegynder
05. september 2004 - 14:26 Der er 1 kommentar

Problemer med at komme online?

Efter at have reindstalleret XP og nu skulle online, vidste det sig at dette ikke kunne lade sig gøre. Problemet er ikke løse stik eller mangel på at sætte kablet i osv :-) Jeg kan fint komme på det lokalenetværk og hente data fra andre Pc´ere. Men online kan jeg ikke komme? Det skal siges at vi er 2 Computerer der dele det samme internetmodem, en 2Mb forbindelse. Denne deling køre gennem en Swtich, og der ikke problemer med min Laptop f.eks! Der deler man fint nok den forbindelse. Hvad kan dette skyldes da computeren er renset og der er kun lagt XP ind?

På forhånd tak!

Abuster
Avatar billede ennos Nybegynder
05. september 2004 - 23:07 #1
Halløj,

jeg kender tilfældigvis abuster og problemstillingen og kan lige tilføje, at det omtalte lokale netværk, der kører over switchen, er opsat som IPX-netværk, mens internetopkoblingen naturligvis kører via TCP/IP med DHCP. Jeg ved ikke, om det skulle kunne konfliktere, at der køres IPX og TCP/IP på netværket samtidigt, men der har været flere computere på nettet samtidigt med det uden problemer.

Når man går ind i en DOS-promt og tager en ipconfig på computeren vises en IP-addresse med subnetmask og det hele - tilsyneladende den IP-addresse, der skulle være tildelt via DHCP. Det kan dog ikke lade sig gøre at pinge hverken computere på hverken nettet eller servere udenfor.

Må indrømme, at jeg selv er på fuldstændigt bar bund her.

/Ennos