Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 14:25 Der er 15 kommentarer

Router/Firewall

Hvordan åber jeg en port i firewall?

D-link  DI-604
Version: V3.01

Tak på Forehånd!
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 14:28 #1
Har du forsøgt manualen ?
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 14:30 #2
Har ikke meget forstand på routere
Så vil meget gerne have et svar herinde fra
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 14:35 #3
Nej, sorry, nu skal jeg være sød, men normalt står det meget punkt til punkt i manualen. Start med at gå ind i en kommandopromt og find din Gateway IP med "ipconfig" (Måske 192.168.0.1), bagefter går du ind i Internet Explorer og skriver IPen og logger ind. Der efter vælger du Advanced og Virtual Server.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 14:47 #4
ja? Og hvad så?
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 14:48 #5
Udfylder billedet !
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 15:15 #6
Nu skal jeg prøve.

Når du er derinde, som beskrevet af leif, så skal du have indtastet lidt information, så routeren ved, til hvilken PC, porten skal være åben. Dette gøres på følgende måde:

** Start med at vælge '' enable ''

** Derefter skriver du et valgfrit navn - evt. programmet du åbner porten for - et eksempel kunne være '' FTP '', såfremt det er en FTP-server.

** Under "Private IP" skriver du din INTERNE ip-adresse: F.eks. '' 192.168.1.33 '' eller hvad den nu måtte være. Du kan finde din interne ip, ved at gå ind i '' start --> kør --> skriv "cmd" - nu skulle der gerne fremkommet en kommando-prompt - her skriver du '' ipconfig '' - Den første IP-adresse der fremkommer der, er den som skal indtastes.

** Dernæst skal du vælge om det er en TCP eller UDP protocol.

** Nu skal du så til at vælge porten/portene som skal åbnes. Til dette er der 2 felter - meget fint sagt, TIL // FRA port.
Hvis det f.eks. er en FTP-server, og du har programmet til at bruge port 21, skriver du i de to felter '' 21 '' --- '' 21 ''

** Når dette er gjort, vælger du under '' scheduled '' funktionen '' ALWAYS ''

Tryk Apply.

Nu bør porten så være åben, og stå i listen i bunden - du kan altid redigere den senere hen.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 16:00 #7
Hvis det nu ikke er en FTP-server hvad skal der så stå?
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 16:05 #8
Hvad skal du åbne for ?

Der findes portnumre fra 0001 - 99999 (Mener jeg det er)
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 16:07 #9
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 16:49 #10
Hvilket program drejer det sig om mesterkongen, eller er der flere?
Nævn de programmer som du er nødsaget at åbne porten til - så skal jeg prøve at finde port-numrende de forskellige bruger.
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 18:35 #11
Det drejer sig om downloading..
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:36 #12
med hvilket program ?
Avatar billede mesterkongen Nybegynder
05. september 2004 - 19:06 #13
fik et program til at downloade med altså når jeg søger på f.eks et band så kommer de sange frem og man kan så downloade det.. Også med Film og spil osv. Programmet er langsomt sagde jeg, hvis jeg havde 2 downloadings igang downloade jeg mange gange kun med 6.0 KB og lavere. han sagde at han havde 2mbit og downloade med det over det program. Han havde nemlig været inde og åbne en port eller noget i den stil så hastigheden kunne komme lettere igennem..
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 19:13 #14
Ahh, okay. Så er dette nok ikke det rette sted at søge hjælp. Virker som om at du skal læse Ekspertens regler ( http://www.eksperten.dk/regler.phtml ) §2.1.7
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 19:57 #15
mesterkongen - du er nødt til at overholde reglerne - du overtræder desværre paragraf nr. 7, som lyder:

"spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale."

Beklager meget, men nu vil jeg ikke spørge til, hvad programmet hedder mere, da det ville være imod reglerne.
Såfremt du ønsker at finde ud af, hvilken port du skal bruge, må du finde svaret på producentens hjemmeside.