Avatar billede Rune Sommer Mester
03. september 2004 - 19:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ZA Blokerer for min indkommende internetforbindelse efter 1 time.

Jeg har opgraderet ZoneAlarm til den nyeste personlige gratis version.
Jeg har de sidste 3 måneders tid blevet klar over, at jeg nogen gange ikke kan komme på netet. Jeg har nu fundet frem til at det er ZoneAlarm der af en eller anden årsag blokerer for min internetforbindelse efter godt en times "online" tid. (er på ADSL)

Dette er naturligvis et kæmpe irritationsmoment for mig. Alle indstillinger på ZoneAlarm er standard indstillinger, og jeg har ikke konfigureret noget anderledes.

Nogen der ved om der findes en løsning på dette problem, eller skal jeg blot vælge en anden gratis firewall?

Er CyberC. kunde og har også en standard router tilkoblet, men den har jeg ikke pillet ved, siden jeg fik den for år tilbage.
Avatar billede oskar Nybegynder
03. september 2004 - 20:03 #1
Jeg oplevede det samme på min webserver for nylig. Det lykkedes mig ikke at finde årsagen i ZA, så det endte med at jeg afinstallerede ZA og i stedet installerede Tiny Personal Firewall. http://www.webmasterfree.com/tpfw.html Den kræver lidt mere arbejde i starten, men til gengæld har man meget mere styr på hvad der sker.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. september 2004 - 22:09 #2
De nyeste Zonealarm har en masse fejl. Så mit råd er, at enten gå tilbage til version 4.5, eller hente en anden god gratis firewall. Mit bud er Sygate http://smb.sygate.com/news/nwsdownload.htm
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. september 2004 - 22:21 #3
Problemet med internet forbindelsen er ret typisk for de nye Zonealarm. Hvis du vil tilbage til version 4.5, kan du hente den her http://download.zonelabs.com/bin/free/information/znalm/zaReleaseHistory.html. Check lige at den nye er helt væk, inden du evt. installerer den gamle version igen. Vejledning her http://don.hoover.net/uninstall.html
Avatar billede sharkman Nybegynder
04. september 2004 - 00:33 #4
Prøv at kigge i Zone Alarms Bruger Forum under "Random disconnects". Der er ganske mange forslag, lidt afhængig af, hvilke programmer, der kører, når problemet opstår.
http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board?board.id=access&page_of_message_id=11286
Avatar billede Rune Sommer Mester
05. september 2004 - 19:13 #5
forevernewbie - kan du hjælpe mig med omdøbning af mappen "internet logs" ??
Jeg kan ikke slette, eller omdøbe den... Skrivebeskyttet af windows på en eller anden mærkelig måde.
Avatar billede Rune Sommer Mester
05. september 2004 - 19:30 #6
well. fandt ud af det.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. september 2004 - 19:38 #7
ok :-)
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. september 2004 - 17:04 #8
ForeverNew....
Smid lige et svar, så jeg kan aflaste min konto med de 60 points  :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. september 2004 - 18:42 #9
Jamen så gør jeg det, og på forhånd tak :-)
Avatar billede Rune Sommer Mester
06. september 2004 - 18:51 #10
Ps.

ZoneAlarm v4.5 virker ski'e godt !!! Ingen afbrydelser. Hverken af MSN eller andre ting.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. september 2004 - 19:09 #11
Det er jo bare perfekt :-) Btw, du kan jo tjekke på Zonealarms forum engang imellem, om de nye versioner er blevet stabile ;-)