Avatar billede kelis Nybegynder
01. september 2004 - 15:18 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Firewall på hjemme arbejdsplads!

Håber nogen her kan hjælpe mig. Jeg arbejder i et firma der har stillet en computer til rådighed i hjemmet. Meningen er at jeg i 2 ud af 5 dage skal kunne arbejde fra hjemmet.Vi har lov at bruge computeren i vores fritid. Jeg sidder bag en firewall som giver problemer når jeg forsøger at komme ind på en chat der hedder chatSpace Client 4.0.0.320, den vil kort og godt ikke lade mig logge på, jeg har ikke problemer med andre steder. Er det på nogen måde muligt at komme uden om den firewall?

Mit Styresystem er Xp
Mvh
Kelis
Avatar billede kelis Nybegynder
01. september 2004 - 15:20 #1
Jeg glemte selvfølgelig at få med, hvordan gør jeg hvis det er muligt

Kelis
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. september 2004 - 15:22 #2
Har du java installeret?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. september 2004 - 15:27 #3
Hvis ikke kan du hente den her: http://www.usq.edu.au/webct/j2re.exe
Avatar billede kelis Nybegynder
01. september 2004 - 15:31 #4
Hej Tak for hurtigt svar, ja jeg har java installeret..Er problemet at det er en java chat?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. september 2004 - 15:32 #5
Det skal jeg ikke helt kunne sige..
kender ikke den chat.. har du et link?
Avatar billede kelis Nybegynder
01. september 2004 - 15:35 #6
Lægger lige et link til dig

http://irc.everywherechat.com:8000/
Avatar billede oskar Nybegynder
01. september 2004 - 16:22 #7
Hvis det er din arbejdsplads der har en firewall vil jeg anbefale dig at lade være med at forsøge at gå udenom den og hvis den er lavet rigtigt kan du sikkert heler ikke. Det vil bare få din stilling til at hænge i en tynd tråd.
Avatar billede kelis Nybegynder
02. september 2004 - 01:13 #8
Ja, det er min arbejdsplads der har en firewall. Det jeg synes der er underligt er at alle andre steder kan jeg komme ind, men lige præcis på den chat kan jeg ikke. Det undrer mig egentlig også at jeg godt kan bruge msn, selv om den firewall er der? Det du siger Oskar er det, at det ikke er muligt at omgå den?

Mvh
kelis
Avatar billede oskar Nybegynder
02. september 2004 - 08:32 #9
Nej et var bare et gæt, men når alle andre chats er åbne er det el ikke så sandsynligt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. september 2004 - 21:04 #10
kelis > Det kkn jo være at din arbejdsgiver har valgt at spærre for port 8000 som chatten jo kører igennem.
Kan du komme ind på denne side: http://test.epx.dk:8000/ ?
Avatar billede kelis Nybegynder
03. september 2004 - 10:14 #11
Hej Oskar og webmasterdk, jeg kigger på det i aften:-) Jeg synes det er dejligt at i gider hjælpe. Hvordan giver jeg jer begge point for det? Jeg er ikke inde i det her point system!?

Mvh
kelis
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. september 2004 - 10:37 #12
Det kræver såmen bare at vi svarer.
Men det er god kotyme at vente med dette, indtil du har fundet dit svar og er tilfreds ;)
Avatar billede oskar Nybegynder
03. september 2004 - 11:33 #13
Så må vi jo hellere få svaret!!!
Når webmasterdk har svaret markerer du bare begge navne ude i venstre side og klikker på knappen Acceptér.
webmasterdk -> Er den gode kotyme at vi venter med at lægge svarene eller er det god kotyme at kelis venter med pointuddeling til svaret er tilfredsstillende???
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. september 2004 - 11:36 #14
oskar > Det vidst op til en selv...
Jeg venter normalt bare med at lægge et svar til jeg bliver bedt om det ;)
Avatar billede kelis Nybegynder
04. september 2004 - 17:43 #15
webmaterdk, vil du lægge et svar?..Oskar, jeg følger dit råd, vil jo ik miste min stilling:-) webmasterdk, det var som du sagde noget med  porten, min viden om det/porte er = 0, så afholder mig fra at forsøge mig yderligere, og takker for hurtige svar.
Mvh
kelis
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. september 2004 - 18:10 #16
Ok så :)
men kan du besøge den side jeg linkede til?
Avatar billede kelis Nybegynder
04. september 2004 - 19:30 #17
Glemte vist at svare;-) Der var lidt problemer med det..

Kan i have en god weekend.

Mvh
kelis
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. september 2004 - 20:06 #18
Hvis du havde problemer med at komme ind på den side, så er det fordi port 8000 er spærret i dit firmas firewall...
Du kan evt. prøve at snakke med dem om at åbne den ;)
Takker for points :)