Avatar billede bas Forsker
31. august 2004 - 22:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bliver jeg hacked og firewall ?

Hej

Kan man selv se, om ens computer bliver hacked -
og i så fald hvordan ?

Har bredbånd fra TDC
Windows 2000

Vil gerne have en firewall igen, jeg ved ikke, om TDC har en,
eller om der er andet der kan anbefales.

Krav:
Nem at sætte op og administere
Funktionsdygtig
Billig eller overkommelig i pris (prisleje ?)

På forhånd tak.

VH. Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 23:02 #1
denne artikle handler om hvordan hackerbesøg opdages
http://www.eksperten.dk/artikler/135

Hvis vi taler om en personlig firewall, kan du bruge sygate's den er gratis og fuldt på højde med de fleste købe firewalls. Har du intet i mod at  betale lidt, så kik på bitguard der er dansk og giver rigtig god sikkerhed (http://www.danwaresecurity.com/)

Hvis det er en rigtig firewall du søger, så ville jeg vælge en linux løsning med netfilter evt med en smoothwall eller en shorewall oven på. Skal du have ultimativ sikkerhed med netfilter så put squid og jeanna oven på igen
Avatar billede bas Forsker
31. august 2004 - 23:26 #2
Tak for det hurtige svar.
Jeg kigger lige på det i morgen,
og vender så tilbage.

/Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 23:33 #3
spørg alt du lyster, jeg vender også tilbage i morgen
Avatar billede bas Forsker
01. september 2004 - 14:54 #4
Hvor finder jeg sygate's firewall ?

/Martin
Avatar billede ullesan Nybegynder
01. september 2004 - 15:01 #5
sygates hjemmeside er en god sted at starte med c",) - men her får du fulde link til den

http://www.sygate.com/products/sygate-personal-firewall-pro.htm