Avatar billede peterjuul Nybegynder
30. august 2004 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DRM - Windows Mediaplayer og Zone-alarm firewall

Jeg har et problem med at afspille musik hentet fra Bibliotekernesnetmusik.dk med firewall slået til. Det er ikke noget problem med at hente licens og afspille musikken, hvis jeg slukker min firewall. Er her nogen, der ved hvorledes Mediaplayer og Zonealarm skal indstilles, så det er muligt for Mediaplayer at få "hul igennem"?

Jeg bruger Win98SE, Mediaplayer 9 og Zonealarm Pro
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. august 2004 - 20:22 #1
Nu ved jeg ikke om det er Version 4.5 eller 5.0 du bruger. Version 5.0 har en del bugs, og det kan være problemet. Har du prøvet at gå i ZA fanebladet programmer, og sætte så mange grønne V´er ud for mediaplayeren, som er nødvendigt? Hvis det ikke virker, er jeg bange for at det er en bug. Nu ved jeg ikke om du har den på prøve, eller har købt og betalt den. Hvis du har den på prøve, og det stadig ikke virker, skulle du måske overveje en anden firewall. Alternativt kan du prøve den nye "public Beta", hvor de skulle have rettet nogle af fejlene http://download.zonelabs.com/bin/free/beta. Btw, husk at lukke den ned, inden(hvis) du afinstallerer den du har
Avatar billede peterjuul Nybegynder
30. august 2004 - 20:38 #2
Det er en købt version 3. Jeg har sat grønne flueben ved alt der har med mediaplayeren at gøre. Jeg kunne forestille mig, at det måske er et spørgsmål om at åbne for de rigtige porte, men det er ikke lige det jeg ved mest om.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. august 2004 - 21:39 #3
Du burde ikke skulle åbne porte selv. Måske din ZA er for gammel. Det skulle være muligt at opdatere til en nyere version, hvis du har produktnøglen endnu. Måske en ide at tjekke om du kan det. Den nyeste stabile version 4.5, kan du hente her http://download.zonelabs.com/bin/free/information/zap/releaseHistory.html
Alternativt kan du hente en manual til din version her http://www.zonelabs.com/store/content/support/archive/archiveMain.jsp
Avatar billede peterjuul Nybegynder
31. august 2004 - 11:10 #4
Jeg skifter den ud med en ny gratis firewall. Så kan det være det virker
Avatar billede peterjuul Nybegynder
08. september 2004 - 11:48 #5
Lukker