Avatar billede rela Nybegynder
22. august 2004 - 19:29 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Login system i Delphi 6.0

Hvordan laver jeg et Login System med Bruger navn og adgangs kode i delphi 6 ?

Der skulle gerne være flere forskellige bruger navne og et kodeord til hver enkel bruger.

Hvis det kan lade sig gøre Skulle der gerne være brugere på forskellige nivuer: admin - normal osv. som kan komme forskellige "steder hen" Fx. hvis man er admin skal der mulighed for mere.

Nogle der kan hjælpe ???
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2004 - 19:56 #1
En database tabel med 2 felter username og pasword

En form med 2 felter username og password samt en knap login, som
checker om de indtastede username og password er i databasen og hvis de
er så fortsætter til den rigtige hoved form.

?
Avatar billede rela Nybegynder
22. august 2004 - 20:00 #2
ja men hvordan med koder ??
22. august 2004 - 20:18 #3
Hej Rela
Du er avangeret efter kun en uges erfaring i delphi programering hva'.
Avatar billede snowball Novice
22. august 2004 - 21:01 #4
rela: Prøv og hent http://exp.geertsen.dk/531886.zip - det er et "quick and dirty" eksempel (inkl. database) på et lille login system hvor man skal angive et brugernavn og adgangskode som så sammenlignes med hvad der er i databasen. Hvis brugernavnet findes og adgangskoden passer, så vises en ny form hvor alt efter hvilken gruppe man er medlem af, skjules visse ting.

Det er som sagt et hurtigt eksempel, som du så kan arbejde videre på :)
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:11 #5
hmm. hved ikke jeg har et par problemer under opstart og den laver fejl når jeg prøver et køre den.. tror der mangler noget i file ???
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:16 #6
fejlen lyder sådan her.

Error Reading Form:

Class TADOConnection not found. Ignore the errorand continue? NOTE: ignore the error may cause components to be deleted or property values to be lost.

= der mangler noget ik ?
Avatar billede snowball Novice
23. august 2004 - 15:25 #7
Hvilken version af Delphi 6 bruger du?
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:26 #8
pe
Avatar billede snowball Novice
23. august 2004 - 15:31 #9
Det er nok der problemer ligger så. Mener ikke der er database komponenter i de "små" udgaver af af Delphi. Har du i Delphi et faneblad der hedder ADO eller Data Access !?
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:35 #10
nej .. hm nok der så ... hvilken delphi bruger du ??
Avatar billede snowball Novice
23. august 2004 - 15:39 #11
Eksemplet er lavet i en Enterprise udgave af Delphi.
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:40 #12
ok hvilken version er best ??? 7.0 pro ?
Avatar billede snowball Novice
23. august 2004 - 15:45 #13
Et hurtigt kig på http://www.borland.com/delphi/pdf/del7_feamatrix.pdf viser at du mindst skal op i Professional udgaven før der begynder at komme understøttelse af databaser.

Hvilken version der er bedst, kommer jo helt an på hvilket behov man har.
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:46 #14
ok
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 15:54 #15
hvad points angår syntes jeg du fortjæner ½ af dem for alt den hjælp/info du har givet
Avatar billede snowball Novice
23. august 2004 - 15:55 #16
Tak for det :)
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 16:03 #17
np
Avatar billede rela Nybegynder
23. august 2004 - 16:27 #18
snowball du har ikke en e-mail/msn man kunne få om evnt. andre spørgsmål ?