Avatar billede apollon55 Nybegynder
07. august 2004 - 15:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit internet er mærkeligt

Hej eksperter. Jeg har følgende problem. Tit og ofte når jeg trykker på et link på internettet, sender den mig det rigtigte sted hen, men når så siden er loaded, sker det at jeg bliver sendt til min startside, som er en jeg ikke selv har valgt. Hvis jeg prøver at komme ind på min hotmail account via messenger, gør den det samme. Jeg kommer lige akkurat ind og så hopper siden videre. Desuden kommer der hele tiden pop-ups hvor der står, at min computer er inficeret med spyware og jada jada. Jeg har både kørt panda online antivirus, spybot S&D og ad-aware. Håber i kan hjælpe mig og forstår mit spørgsmål. (Ced ikke om det er den rigtige kategori spørgsmålet er oprettet i??)
Avatar billede arlet Juniormester
07. august 2004 - 15:04 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 15:04 #2
du bliver nød til lige at scanne med hijackthis og smide logfilen herind.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 15:04 #3
okay arlet tager over :) held og lykke
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. august 2004 - 10:42 #4
Logfile of HijackThis v1.98.1
Scan saved at 10:46:30, on 08-08-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFree.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe
C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\Spyware.exe
C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\liveupdate.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Downloads\Film\Subs\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 213.159.117.235 auto.search.msn.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {5A6EF52D-BFC8-4573-BB98-0FDD097B0664} - C:\WINDOWS\System32\aoj.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft DirectX] niks123.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows SA] C:\Program Files\WindowsSA\omniscient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [eDonkey2000] C:\Programmer\eDonkey2000\eDonkey2000.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft DirectX] niks123.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft DirectX] niks123.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperFreeEdition] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFree.exe"
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {469C7080-8EC8-43A6-AD97-45848113743C} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/nethv32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O18 - Protocol hijack: about - {53B95211-7D77-11D2-9F82-00104B107C96}
O18 - Protocol: start - {53B95211-7D77-11D2-9F82-00104B107C96} - C:\WINDOWS\System32\msxmlpp.dll
O18 - Filter: text/html - {A7BE5470-3014-460F-81DE-6AC9ED02F433} - C:\WINDOWS\System32\aoj.dll
O18 - Filter: text/plain - {A7BE5470-3014-460F-81DE-6AC9ED02F433} - C:\WINDOWS\System32\aoj.dll

hvad skal jeg gøre ved det her, forstår ikke lige helt hvad det er, men det er der vel andre som gør
Avatar billede arlet Juniormester
08. august 2004 - 17:31 #5
Her er hvad du skal starte med at gøre:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
Hent http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html
Cwshredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
Lad de programmer ligge lidt endnu, du skal bruge dem længere nede.
----------------------------------------------------------------------

Først skal du slå systemgendannelse fra.
Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Genstart i fejlsikret tilstand (f8 ved opstart)

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft DirectX] niks123.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft DirectX] niks123.exe

----------------------------------------------------------------------

Så skal vi lige være sikre på at du kan se alle filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----------------------------------------------------------------------
Find og slet manuelt:

Gå i søg og søg på:
niks123.exe
slet hvad den finder

C:\DOCUME~1\Kongen\LOKALE~1\Temp <<<<<Tøm mappen

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og fjerner, hvad den finder.
Og så kører du programmet CWShredder, se herunder hvad du skal gøre.

Angående CWShredder:
Opret en mappe kun til CWShredder.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.
Kør regcleaneren
---------------------------------------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til tjek.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
09. august 2004 - 06:56 #6
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [eDonkey2000] C:\Programmer\eDonkey2000\eDonkey2000.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft DirectX] niks123.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperFreeEdition] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFree.exe"
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {469C7080-8EC8-43A6-AD97-45848113743C} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/nethv32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O18 - Protocol hijack: about - {53B95211-7D77-11D2-9F82-00104B107C96}
O18 - Protocol: start - {53B95211-7D77-11D2-9F82-00104B107C96} - (no file)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
09. august 2004 - 06:57 #7
her er en ny log. Grunden til det går lidt langsomt er at mit internet ikke er helt optimalt. Men når jeg har fået fjernet alt det spyware og andet jeg havde hvordan beskytter jeg mig så mod at det kommer igen
Avatar billede nva Praktikant
09. august 2004 - 15:10 #8
Det kan kraftigt anbefales at du får opdateret din XP med SP1. Det vil holde en del snavs væk.
Avatar billede arlet Juniormester
09. august 2004 - 21:01 #9
Fix i hijackthis:
R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft DirectX] niks123.exe

genstart og ny log(denne gang en hel log også det øverste)