Avatar billede teknonom Nybegynder
06. august 2004 - 17:23 Der er 3 kommentarer

Hvordan bevarer jeg startmenu og skrivebordet?

Jeg logger normalt på en NT4-server, men vil nu gerne logge på en 2003-server, hvilket jeg HAR fundet ud af(http://www.visualwin.com/AD-XP/). Men - hvorfor betragter XP mig som en ny bruger når jeg logger på 2003-serveren? Jeg får et tomt skrivebord, mens mine programmer stadig listes under "Programmer", dog uden at de umiddelbart virker. Jeg kan dårligt tro at jeg skal installere alle mine programmer igen, idet de jo allerede ligger der? Hvordan gør jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
08. august 2004 - 15:39 #1
det skyldes at din gamle profil ikke er overført til 2003 domænet, om du kan flytte filerne fra NT domænet til 2003 er jeg ikke helt sikker på, men du burde kunne kopiere dine links til de programmer som er installeret.
Avatar billede teknonom Nybegynder
08. august 2004 - 15:49 #2
Er egentlig mere interesseret i hvordan jeg bevarer indstillingerne!
Avatar billede screem_brille Novice
08. august 2004 - 15:54 #3
Det du kunne have gjort, var at eksportere files and settings inden du meldte dig ud af det gamle NT domæne, og så burde du kunne have importeret dem igen, men den mulighed har du højst tænkeligt ikke nu, men har du adgang til serveren, kan du angive en sti til brugerprofilen, og du vil så have de indstillinger, ligegyldigt hvilken maskine du logger på.