Avatar billede hqst Nybegynder
27. juli 2004 - 21:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sygate firewall.. et par spørgsmål..

1. Jeg har lige installeret sygate firewallen..Så kom der en masse ting frem som jeg ikke ved hvad er.. kan nogen fortælle mig om de er "ok"

Nt kerne og system
LSA Shell (Export version(
Genric host process for win32 services
internet
msn.
MAC Brigde Driver
ndis usermode I/O driver.

Det er de aplications der kører på min firewall.

2. skal jeg selv konfigurer min firewall nu ? Jeg har stelth testet den og alle de porte som kommer frem er blocked?

3. Jeg har også en router en D-link 604. Der ahr jeg åbnet for nogle forskellige porte for at få forskellige programmer til at virke. Skal jeg ændre på det nu? Eller skal jeg helt slette alt det har jeg indtastet i Routeren og lade Firewallen klare ærterne ?
Avatar billede kenp Novice
27. juli 2004 - 21:48 #1
nrå du køre en stealttest og du har din computer siddende efter din router! så er det ikke din computer som bliver testet men din router.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 22:24 #2
MAC Bridge Driver, Det eneste jeg kan finde på den, er et spil med Omar Sharif. Har du det ? Resten er legale processer
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 22:29 #3
Nej du skal bruge din router som den primære beskyttelse og ikke slette noget der. Med en router som d-link604 er beskyttelsen ligeså god som en gratisfirewall og jeg mener ikke du nehøver nogen softwarefirewall - medmindre du får nogle angreb udefra? det ser du på firewallen, men det gør du nok ikke.
Så hvorfor ikke bare slette din softwarefirewall- hvad mener du Kenp?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 22:32 #4
Når de forskellige programmer du kender, spørger om tilladelse i din Sygate, giver du dem tilladelse efterhånden som de spørger om det.
Avatar billede kenp Novice
27. juli 2004 - 22:35 #5
Hvis han har sat sin router godt nok op til at blokere udefra kommende ting, og sat den rigtigt op så er det rigeligt til personligt brug! men den er ikke bedre end brugeren! (man kan også sætte sygate op så den ikke hjælper).

Men hvis du bare har aktiveret din firewall i din router og er sikker på du ikke har noget snavs inden på sin computer så er det rigeligt efter min smag.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 23:02 #6
Mit råd er at lade routeren være som den er, og som nævnt tillade programmerne efterhånden som spørger i Sygate. Software firewallen beskytter imod at evt. illegale processer ringer hjem, og det er nødvendigt, med alt det skidt man risikerer at få på nettet i dag. Det er en god kombination du har lavet. Mere om hvordan du konfigurer Sygate her http://forums.sygate.com/vb/
Avatar billede hqst Nybegynder
29. juli 2004 - 00:16 #7
tak
Avatar billede hqst Nybegynder
29. juli 2004 - 00:17 #8
hmm jeg har accepter.. men der sker ikke noge.. jeg prøver lige igen en anden dag
Avatar billede hqst Nybegynder
29. juli 2004 - 00:18 #9
Men lige en ting til.. Hvis jeg nu vil f.eks åbne en port til brug at et p2p program.. Når jeg tillader det igennem sygate bliver den port så åben når programmet kører og lukket igen når det ikke gør ? og kan jeg slet åbne en port i sygate `?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juli 2004 - 00:55 #10
Nu ved jeg ikke lige hvordan p2p programmer fungerer, men jeg gætter på at det søger porten når du åbner det, og så giver du tilladelsen i Sygate, når programmet spørger om lov. Du beder så Sygate om at huske din beslutning, jeg mener det hedder, "remember this decicsion". Og ja, porten lukker når du lukker programmet. Du kan godt åbne en port i Sygate, men jeg mener ikke at det skulle være nødvendigt. Iøvrigt, Sygate har ingen indflydelse på din router, og routeren skal du stadigvæk konfigurere til evt. nye programmer. Routeren er det som omverdenen "ser", eller rettere ikke ser, for du har jo konfigureret den til at være "stealth", og det er godt.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 01:02 #11
en software firewall kan beskytte et netværk indefra.

jeg har flere gange oplevet folk downloade ting (f.eks. vedhæftede filer i emails), og ad denne vej fået en orm ind på det lokale netværk; som så uhindret har spredt sig på netværket..
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 08:08 #12
hgst -> du skal marker navnet også trykke accepter for det virker.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juli 2004 - 08:48 #13
du har ingen mulighed for at konfigurere porte i sygate, men den spørger hvilke programmer der skal have tilladelse til internettet - det er her du vælger. De services du nævner er helt ok at give adgang til ( kender dog ikke MAc bridge driver). Du skal konfigurere dine porte på routeren.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 10:56 #14
dannyboyd>under advanced rules er der da rig mulighed for at åbne indgående porte..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. april 2006 - 02:49 #15
Tak for point.