Avatar billede madonion Nybegynder
27. juli 2004 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall/Antivirus til Server2003?

Findes der et produkt der kan anbefales til at beskytte min server? Jeg vil helst have en løsning fra samme producent, ikke Antivirus fra en producent og Firewall fra en anden. Gerne flere kreative forslag!

Takker :-)
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 13:58 #1
Kerio har en firewall med indbygget antivirus (til scanning af de filer der kommer fra nettet), ellers kan jeg kun komme på symantec, der både har firewall og antivirus.
Avatar billede madonion Nybegynder
27. juli 2004 - 14:13 #2
Har Symantech en pakke der indeholder en kombi af de 2 produkter til Server2003? som fx. Internet Security 2004 der virker på WindowsXP? Eller skal jeg have 2 seperate produkter hvis jeg vælger Symantech?
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 14:37 #3
Ved faktisk ikke om du kan installere IS2004 og NA2004 på servere, (bruger ikke disse produkter, da de bruger ALT for mange resourser), men de har ikke en version af de 2 nævnte programmer til servere, der har de Symantec antivirus (som IKKE er den samme som til workstations), men kig evt nærmere på symantec.com.
Avatar billede madonion Nybegynder
27. juli 2004 - 22:32 #4
Jeg må se mig omkring, og se om der ikke findes en pakke løsning, der virker på server2003 og som ikke bruger alt for mange resourcer.....
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2004 - 22:47 #5
er det kun på indkommende traffic du vil scanne for virus, er kerio helt klart er fantastisk program, det spiller bare, men "bør" være på sin egen computer.
Avatar billede madonion Nybegynder
28. juli 2004 - 21:49 #6
Hvad mener du med "men "bør" være på sin egen computer."
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2004 - 22:28 #7
har man dynamisk IP addresse, så kan det være svært at få til og spille på en DC (DNS kan også drille, da Kerio også har en DNS service installeret), så det bedste er at have det på hver sin maskine.
Avatar billede madonion Nybegynder
11. oktober 2004 - 09:22 #8
lukket