Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:00 Der er 34 kommentarer

Skiftede Mus og min computer var installeret som nY?

Heysa..

Jeg skiftede mus og da jeg tændte min computer var den som da jeg lige havde installeret Windows for første gang? Hvordan kan det gå til? Og hvordan kan jeg ændre det til som det var før? PÅ forhånd tak..
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2004 - 20:03 #1
Start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemgendannelse
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:05 #2
Den siger noget med der ikke er nogle Gendannelses point..?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:05 #3
Og hvordan kan det lade sig gøre den gør det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juli 2004 - 20:06 #4
er du ikke logget ind som en anden bruger.?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:06 #5
Nej har kun en bruger på min computer..
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2004 - 20:06 #6
Så er jeg desværre blank.....
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:07 #7
Husk den der kan hjælpe score 200 point på et relativt let spørgsmål..!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juli 2004 - 20:11 #8
prøv at åbne stifinder ved at højrekilkke på start knappen.
For at se hvilken hvilken bruger du er logget ind som..
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:13 #9
Jeg er logget ind som den jeg plejer..
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:19 #10
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:20 #11
Min primære bruger er den der hedder Soeren Gammelgaard
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:26 #12
Er der ingen der kan hjælpe?`
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:28 #13
Okay den der kan hjælpe for overført 50 kr til sin konto..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 20:35 #14
Dvs. 1.GIF viser det forventede på dit "skrivebord" og 2.GIF det du ser i praksis ?

(Jeg har en let løsning - men bekræft lige dette først..)
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:38 #15
Jeps..
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:38 #16
Omformulere lige..! Det er hermed bekræftet :D
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 20:44 #17
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
eller direkte
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

... der er en funktion (blandt mange andre) som kan ændre lidt af hvert...

I TweakUI programmet: [My Computer][Special Folders][Desktop][Change Location][Grav dig frem til C:\Documents and Settings\Soeren Gammelgaard\Desktop ][OK]

Prøv om den ka' ?

Er din [Start]menu også "forkert" ? Så kan den også (gen)oprettes på denne måde!

Denne TweakUI kan iøvrigt en del nyttige detaljer - k(l)ik dig omkring...
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 20:52 #18
Nu skete det igen..! Min mus duede ikke genstartede computeren og den virkede MEN den gjorde akurat det samme som foer de smaa konfiguratioener jeg havde aendret var aendret tilbage til standard hvad kan problemet vaere_
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 20:59 #19
... dvs mit trix virkede faktisk i første omgang ?

Hvilket mus/driver bruger du ?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 21:00 #20
Ja det virkede fint i foerste omgang..! Men altsaa jeg bruger saaden en Logitech med laser.. Satte den bare til.. Har virket fint foer..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 21:05 #21
Tanke: ... afinstall Logitech's driver - genstart - geninstall driver...
og/eller
find/lån en helt anden mus og afinstall Logitech's driver og se hvad der sker ?

Find selvfølgelig den nyeste driver på Logitech's web...
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 21:16 #22
Sørme om den ikke gjorde akurat det samme igen..! Det den gør er faktisk det samme som når man opretter en nye bruger, men hvorfor gør den det når man bare logger ind som man plejer?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 21:21 #23
Kan det være fordi jeg Installerede denne Tweak? http://www.totalidea.com/tweakxpdown.html

lAgde mærke til det begyndte umilbart derefter..
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 21:26 #24
Altså det begyndte efter jeg afinstallerede det..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 21:56 #25
AHÁ - så er der "rester" fra denne tweakxpdown ...

Denne skal du bruge - også generelt:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559&Download=JA

Fjern alt der lugter af "tweakxpdown" og/eller "totalidea" samt andre mistænkelige entries. Genstart...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 21:58 #26
Hvilken bruger er du når du er ufrivillig "ny" bruger ? Som <bartfreak> skriver om tidligere...

Logger du ind i din XP automatisk ?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 22:13 #27
Naar jeg starter min computer kommer der saadan en login skaerm hvor man kan vaelge hvad bruger man vil logge ind med, jeg har kun en bruger saa den vaelger jeg hver gang..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 22:17 #28
"Hvilken bruger er du når du er ufrivillig "ny" bruger ? Som <bartfreak> skriver om tidligere..."

Hvad med RegCleaner ?
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 22:24 #29
Majsmarken:

Jeg vil sige en ting jeg er meget inponeret over din It kompetance, nu virker alt som det skal jeg siger MANGE tak det var virkelig pænt af dig..

Skriv din email adresse så du kan få din lille økonomiske erkendtlighed.. Endnu engang Mange tusinde tak hvad skulle jeg have gjort uden dig.. :D
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 22:35 #30
... hvilken af forslag gjorde så udslaget ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 22:37 #31
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 22:42 #32
Det gjorde det med Reg clean..! Men altså jeg Insistere på at give DIG nogle penge..
Avatar billede sgweb Nybegynder
26. juli 2004 - 22:44 #33
Hvordan kan jeg give dig mine point?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2004 - 22:58 #34
http://www.ebruger.dk/faq/#anden_gevinst
http://www.ebruger.dk/faq/#hvordan_accepter_eller_afvis

(Jeg er dog kun en lille 'fisk' her på eksperten... men pænt lærerigt...)