Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Installering af Norton Internet Security kommer med en fejl

Når jeg forsøger at installere Norton Internet Security 2004 Professional kommer der følgende fejl hver gang jeg logger på mit bruger id (jeg kører WinXP Prof.):

Vinduets titellinie er: Norton Protection: Attention
Og vinduets tekst er: Access Denied, drive D:

herefter kan jeg kun klikke ok, men det er noget pangel og Symantecs support dur ikke da deres svar var at det kunne være en konflikt med nero burning software. Men det er det ikke da der, så vidt jeg kan se, ingen stumper af nero der starter op bed boot.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 12:00 #1
Prøv evt. at fjerne det igen - http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe
Installer igen bagefter, med alle andre unødvendige processor lukket ned.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 12:01 #2
Øv - linket virker ikke længere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 16:57 #3
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:24 #4
Tak for det "tonnybrandt" - I O U 1 *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:27 #5
Gad vide om den nu også virker på 2004 versionen ?
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:34 #7
Jeg har downloadet rnav2003.exe, som er et program til at fjerne forskellige versioner af Norton Antivirus. Jeg vil gerne vide lidt mere om hvordan victor-1 mener at det kan afhjælpe problemet ???
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:37 #8
tonnybrandt >>> jeg har fundet lignende dokumenter omhandlende fejlen (?), men det hjælper ikke selv om jeg giver fuld adgang til alle incl. Administrator. Symantecs hot-line er heller ikke til nogen hjælp. Ham jeg talte med (engelsk hotline) var forvirret og skulle lige bruge noget tid. Han vendte så tilbage og spurgte om jeg kørete nero brænder software og det gør jeg. Han mente at der kunne være en konflikt der og jeg har prøvet at fjerne nero InCD uden at det har hjulpet det mindste. Den hot-line er ikke 5 sure sild værd tænker jeg. Og det kan vel ikke være meningen at man skal til at ominstallere hele systemet og køre FAT32 for at få det til at virke ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:39 #9
Min hensigt var, at rnav2003.exe skulle hjælpe dig med, at fjerne alle rester af Norton, hvorefter du skulle forsøge at installere på ny. Men det ser ud til, at det kan være ligemeget nu.

Jeg har søgt efter en lignende fil, som skulle kunne klare 2004 versionen, dog uden held.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 17:45 #10
Har du delt dit d:drev og tillader netværks-adgang fra andre pc'ere ?
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 17:48 #11
Ntonnybrandt >>> Nej det er ikke delt og der er ikke adgang til det fra andre computere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 17:56 #12
Her er en der fik løst problemet:
http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=sw_winxp&message.id=96093
Han skriver noget mht at disable "norton recycle bin protection".

Nu er nis ikke lige min stærke side, så om det er en mulighed, vil jeg lade være op til dig.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 18:00 #13
Ja, jeg vil da lige prøve at se linket men den der med Norton Recycle Bin har jeg læst om og jeg har ingen Norton Recycle Bin, men som sagt, jeg går til linket for at se hvad der beskrives der.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 18:00 #14
En anden der fik løst problemet.
http://www.techimo.com/forum/t66668.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 18:02 #15
Og nu skal jeg nok holde op med at sende links *s*
Jeg synes du skal prøve at følge den procedure med at give administrator og system fuld adgang. Du skal selvfølgelig gøre det på både c: og d: drev istedet for blot c: drevet.
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 18:05 #16
tonnybrandt >>> Ja, ja det dur bare ikke og som den første person skriver i det link du henviser til, er Symantecs hot-line ikke 5 flade øre værd. Nej, men prisen var der ikke noget galt med: små 1000kr. for noget ubrugeligt software. Jeg gad vide om den indbyggede firewall i XP virker ligeså godt som Nortons så jeg kan bruge den og så installere et eller andet gratis antivirus program.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 18:11 #17
Den indbyggede firewall giver ikke samme funktionalitet som Norton, mht nemt at kunne se logs over blokerede angreb, give adgang til lan computere, og bestemme hvilke programmer der skal have lov til at gå på internettet.
Kan man leve uden disse features, ja så brug dog den indbyggede. Jeg har aldrig selv været fan af NIS, men bruger dog selv Symantec's Antivirus, som jeg til gengæld synes er rigtig god.
Skal du have en gratis kan der findes links til nogle stykker her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
Avatar billede guni1946 Nybegynder
20. juli 2004 - 20:38 #18
tonnybrandt >>> giv det som et svar så jeg kan give dig pointene!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 20:59 #19
Her kommer et svar ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 22:41 #20
Takker for point :)