Avatar billede brian_j Nybegynder
14. juli 2004 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vidresende mail til flere emailkonti

Kan man i Lotus Notes sende en emails vidre til flere brugere.
Eksempel, jeg har en hovedemail (f.eks. indkøb@xxxxx.dk) den vil jeg gerne automatisk have vidresendt til flere brugere (bruger1@xxxx.dk, bruger2@xxxx.dk osv.)
Hvis jeg bruger forwarding adress på persondokumentet, kan jeg kun få mailen sendt vidre til 1 person.
Avatar billede ttnabb Nybegynder
14. juli 2004 - 16:04 #1
Det kan du godt.

Du kan oprette en gruppe, hvor du tilføjer de bruger der skal videresendes til.

Gruppen giver du så e-mail adressen "indkøb@xxxxx.dk".

Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan du give gruppen en anden e-mail adresse også indsætte denne e-mail adresse i forwarding adress på persondokumentet.
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2004 - 18:01 #2
Hvorfor ikke lave en mailbox hvor de har adgang til ????
Avatar billede brian_j Nybegynder
15. juli 2004 - 08:48 #3
Hvis jeg bare laver en mailbox hvor de har adgang til, så skal de jo selv ind og tjekke for post, de har vel ikke muligheden for at bliver påmindet om at der er kommet ny post?

Hvad angår at oprette en gruppe, hvordan giver jeg så gruppen en email adresse?
Avatar billede ttnabb Nybegynder
15. juli 2004 - 08:53 #4
Når du opretter en gruppe, så indsætter du en e-mail adresse i feltet "Internet Adress"
Avatar billede brian_j Nybegynder
15. juli 2004 - 08:59 #5
Jeg har ikke feltet "Internet Adress" under grupper.
Jeg har felterne:
Group Name:
Group Type:
Description:
Members:

Owners:
Administrators:
Foreign directory sync allowed:

Jeg bruger forresten Lotus Notes version 5.11
Avatar billede ttnabb Nybegynder
15. juli 2004 - 09:05 #6
Jeg bruger version 5.0.9a og her er det felt du mangler.

En anden måde du kan videresende til gruppen, er ved at indsætte gruppens navn i stedet for e-mail adresse.
Avatar billede brian_j Nybegynder
15. juli 2004 - 09:17 #7
Er det under Forwarding adress eller under Internet adress jeg skal indsætte gruppens navn?
Jeg har forsøgt med forwarding adress men for en returmail med besked om at den ikke kan sende til gruppens navn/ vores domæne navn.
Avatar billede ttnabb Nybegynder
15. juli 2004 - 10:45 #8
Det kan godt se ud til, at gruppens navn ikke kan anvendes under forwarding, så her bliver jeg dig svar skyldig - beklager !!

Da du ikke har feltet Internet adress, ved jeg ikke hvordan du skal få det videresendt til gruppen.