Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 14:46 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

de nye visa / dankort

hvorfor har man ikke billed på de nye visa dankort ,de gamle kunne jo bruges som id kort ?
Avatar billede avang Nybegynder
13. juli 2004 - 14:48 #1
Hej,

det er for at gøre det lettere for dig selv, også på sigt vil chippen komme til at indholde flere oplysninger.
Avatar billede overchord Nybegynder
13. juli 2004 - 14:49 #2
godt spoergsmaal. Aarsagen givet af banker er omkring omkostningerne ved at saaette billede paa.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 14:50 #3
Læste lige på tekst-tv i morges at de vil genindføre billedet....den mente ikke der var brug for det, men har nu fundet ud af at det alligevel er mere sikkert med billede. Bare de kan finde ud af det.... c",)

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 14:51 #4
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 14:59 #5
jeg tror ideen med at få det er, at bankerne kan spare/tjene en masse penge.. de sparer penge, fordi det er mere sikkert, og man derfor ikke kan snyde/hæve penge med andres kort så let... desuden lægger de højere afgift på.. og så for at genere os endnu mere, fjerner de billedet, så man ikke kan bruge det til id.. skod.. men det bliver nu meget fedt, at man ikke kan få taget alle sine penge lige så let..

/1..
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 15:33 #6
ok hus og lægge svar når i deltager i spørgsmålet

i tyskland valgte de et langt sikrere betalings system da man valgte dankort i dk
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 15:34 #7
må man bruge det gamle kort så som id ?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 15:39 #8
ja det må man godt, forudsat de ikke er uløbet! for du skal være 18 for at få et visa dankort
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. juli 2004 - 15:53 #9
kenp -> Det er da vidst ikke godkendt som gyldigt billedelegitamation...?
Jeg havde mit første visa da jeg var 16...

Men ved ikke om det stadig kan lade sig gøre efter visa elektron er kommet til..?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 15:54 #10
ellebaek -> så var det et rent visa kort! du kan først få VISA/Dankort når du er 18, og der er slet ikke billed på de kort som kun er visa og kommer det nok aldrig.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 15:59 #11
Da jeg voksede op i Jyllinge kunne vi alle få Dankort (uden VISA) da vi blev 16! Og vi brugte det flittigt som legitimation til diskotekerne i Roskilde, men dengang var det i hvert fald ikke gyldig legitimation, for det var ikke altid man blev lukket ind på trods af kortet. - Måske var mælkeskægget lidt for voldsomt!?  c",)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. juli 2004 - 16:06 #12
kenp -> Okay... Var ellers sikker på at det var med billede og det hele...

Men fandt lige denne linie: Der er ikke foto på Dankortet. Det betyder,at du ikke længere kan bruge kortet som billed-legitimation.

Så der er vidst noget der er gået mig forbi :-)
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2004 - 16:10 #13
der burde ikke være billed på dem :)

le bon -> det er så fordi at dine forældre har skrevet under på at du måtte have et dankort ellers kan du ikke få det ;)

men som ellebaek skriver så var det faktisk et billed id tidligere.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. juli 2004 - 16:15 #14
kenp >> Det kar du vist ret i. Det er vigtigt påpege at det var noget jeg KUNNE få da jeg var 16 og ikke noget jeg KAN få (nutid/fremtid). :D :D
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2004 - 09:43 #15
-
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2004 - 14:40 #16
det tyder på der er ved og ske noget i sagen med disse kort nu ,alm brand er ikke kommet med nye kort endnu