Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
11. juli 2004 - 18:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

FTP server

Hvordan laver jeg en Ftp server til min Apache server jeg kører på min ejen Com er der Nogle der kan Hjælpe mig
Avatar billede wannadoo Nybegynder
11. juli 2004 - 18:43 #1
Hvilket OS køre du med?
Har du en router på din Internetforbindelse?
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
11. juli 2004 - 18:44 #2
Ja jeg har jeg kører med Win XP pro
Avatar billede wannadoo Nybegynder
11. juli 2004 - 18:46 #3
Har du en Router på din Internetforbindelse?

Hvis ikke, skulle det være en let sag.
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
11. juli 2004 - 18:54 #4
Nej vi har ik Router på os Internetforbindelse kan jeg så ik
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 18:32 #5
Wannadoo kan jeg ik Så lave en Ftp server hvis jeg ik har Router
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 18:48 #6
Jo, du kan sagtens have en FTP-server kørende, både med, og uden router. Hvis det var tilfældet du havde en router, skulle man ind i routeren setup, og videre sende besøgende, videre til den IP, som serveren står på.

Hvis du allerede har en web-server kørende, skal du bare have et program til at styre FTP-serveren.
Her er en liste over evt. FTP-programmer: http://www.download.dk/index.asp?Kat=servertools&SubKat=ftpservere.

Jeg ville desuden anbefale "BlackMoon FTP Server" (freeware), som jeg har haft et "godt samarbejde" med.

Prøv at rod lidt med programmet, ellers kom tilbage, hvis du ønsker nærmere hjælp. :)
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 19:46 #7
Okay jeg Prøver lige så
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 19:52 #8
Hvordan gør jeg såen at alle mine Bruger får Mitnavn.130.228.177.73.dk eller Noget Andet hvordan det
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 19:59 #9
Jeg forstå ikk rigtigt, hvad du spørger om. Kan du omformulere det?? :)
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 20:09 #10
omformulere?? kan jeg ik få mine Bruger til dette her Domain http://130.228.177.73/mitnavn
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 20:14 #11
Jo, der skal du jo sætte den enkelte brugers "Root", til den mappe, som i dit tilfælde hedder "midnavn".

Det du har tænkt dig, er det at folk kan have sin eget "under domæne", Så de kan uploade deres egne filer??
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 20:17 #12
Ja det vil jeg også Gerne Have
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 20:22 #13
Det vil du også gerne?

Du må undskylde, at jeg ikke er helt inde i, hvad du egentlig mener. Kan du ikke skrive præcis, hvad du kunne ønske dig, og jeg vil se hvad jeg kan gøre....
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 20:24 #14
Jeg Vil Ønske at Alle mine Bruger vil have dette Domain hos mig http://130.228.177.73/ditnavn
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 20:30 #15
Skal alle dem der logger ind, komme ind i samme mappe, eller skal hvad bruger logge ind, i der egen mappe?

Eksempel:
1. Din ven John, skal logge ind på flg. adresse: http://130.228.177.73/john
2. Din ven Per, skal logge ind på flg. adresse:  http://130.228.177.73/per

Er det dette du gerne vil?
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 20:33 #16
ja det er
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 20:43 #17
OK. Jeg skriver lige en gennemgang til dig, så det tager nok lige tid. :)
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 20:51 #18
Okay Takker
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 21:06 #19
Så langt, så godt.

Først og fremmest skal vi have ændre standard-mappen. Det skal være rod-mappen, hvor filerne til http://130.228.177.73 ligger i. Gør flg.:
- Log ind på "BlackMoon FTP Server".
- Vælg menuen "Setup", og derefter "Server Options".
- Vælg fanen "Defaults" (standarder), og tryk på "Browse", ved "Default accounts & groups folder".
- Vælg den mappe, som jeg omtalte før, og tryk "OK".
- Vær opmærksom på, at den sti der fremkommer til venstre for knappen "Browse", IKKE må ende med et Backspach "\". For ellers kan det volde lidt problemer, længere fremme.
- Indstil desuden de standard indstillinger, for hvad brugerne må, som standard, under "Deafult Folder Permissions".
- Tryk "OK", for at lukke vinduet "Server Properties"

Nu skal vi have oprettet en bruger:
- Vælg menuen "Setup", og derefter "User Accounts".
- Tryk på "New User", og skriv et brugernavn i det vindue der fremkommer, og tryk "OK".

Som du kan se nu, er standard-stien + brugernavn den samlede sti, som ses under "Root Folder".
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 21:33 #20
hvad mere end det
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 21:47 #21
er der ik mere
Avatar billede mr-tuborg Nybegynder
12. juli 2004 - 21:57 #22
Takker Wannadoo det Virker nu
Avatar billede wannadoo Nybegynder
12. juli 2004 - 23:13 #23
Godt, at det virker. Jeg smider et svar, så vi kan få afsluttet dette spørgsmål. God fornøjelse. :)