Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. juli 2004 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Max størrelse på databaser - mail-baser

Hej eksperter

Kan ikke lige finde hvor man kan sætte en begrænsning på en maildatabase:
absolute maximum size
Kan kun indstille: quota

En der kan hjælpe ?

vh thjoe
Avatar billede notes2c Nybegynder
02. juli 2004 - 10:51 #1
quota er max størrelsen.

Desuden kan man også sætte en warnings størrelse. Dette sætte via administrations progammet under Files tabben.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. juli 2004 - 10:55 #2
Det gøres i Administrator. Vælg faneblad "Files". Udpeg mailfilen i mappen MAIL. Højreklik og vælg "Quota...". Herefter kan du angive Max og Varselsstørrelse.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. juli 2004 - 11:08 #3
Ja, det ved jeg godt. Skulle have forklaret mig bedre. Selvom der er Quota på kan der stadig modtages post. Det jeg gerne ville var at man kunne vælge en post-fil og sige at den absolut måtte fylde f.eks. 50 MB. herefter kan der ikke modtages post, og afsender får mailen retur. Jeg ved at man kan sætte det generelt op for alle mail-baser. Men ville gerne kunne styre det pr. mail-box. Håber jeg har udbybet mig bedre; kan det lade sig gøre ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
02. juli 2004 - 11:12 #4
Det kan man ikke
Avatar billede jogii Nybegynder
02. juli 2004 - 11:15 #5
Nej, Quota gælder kun for gemning af data via UI. Routeren må altid have lov til at aflevere mail til en postkasse. Det er en forretningsmæssig beslutning Lotus har taget på vores vegne (og faktisk tak for det).
Hvis man vil anvende Notes/iNotes/DWA som et offentligt tilgængeligt postsystem, så kan jeg godt forstå dit behov. Men i alle andre tilfælde er det langt mere hemmende, forretningsmæssigt, når systemet opfører sig sådan.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. juli 2004 - 12:10 #6
Ja, det er selvfølgeligt rigtigt nok. Kan godt se fordelen i det.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
23. august 2004 - 21:27 #7
ok. takker for deltagelsen.