Avatar billede hebo Nybegynder
01. juli 2004 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

få id med i en query

Jeg vil gerne hente data fra en tabel ind i en query, og samtidig få oprettet et felt i result som er postnr. (ikke 1300 København men 1,2,3,osv)

Er det muligt på nogen måde og i så fald hvordan
Avatar billede hebo Nybegynder
01. juli 2004 - 14:16 #1
det vil sige hvis jeg feks henter navn og adresse fra en tabel skal svaret se således ud

1 Arne      En gade
2 Bent      En anden gade
3 Lone      Et stræde

osv,
Avatar billede codebase Praktikant
01. juli 2004 - 14:21 #2
SELECT user.ID, user.Name, user.Address, postnr.nr  FROM user
LEFT JOIN postnr ON (postnr.nr = user.postnr )

Hvordan ser din database ud, hvilken felter har du i den?
Avatar billede hebo Nybegynder
01. juli 2004 - 16:10 #3
jeg fandt en anden mulighed. Og mit problem var nemlig at der ikke var en incremental id i tabellen, men at mit queryresult gerne skulle indeholde det.