Avatar billede kongbak Nybegynder
26. juni 2004 - 21:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af firewall

jeg har en asus WL-500g router med firewall indbygget. jeg har en formodning om at jeg har haft uvedkommende på besøg. Derfor vil jeg gerne have min firewall slået til. jeg har fået det meste til at virke med mangler at få mail til at virke kan godt hente fra hotmail men ikke min pop account

så hvis en eller anden sidder med en liste over porte man skal åbne og hvilke der ikke er nødvendige ville det være super.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2004 - 21:50 #1
Det kommer lidt an på hvad du ønsker, og normalt vil du kunne filtrere op mere og andet end porte.

port 80 til hjemmesider og andet web
port 25 til at sende mail med. SMTP
port 110 til at hente mail med. POP3

hvis du også vil ftp.
port 20 og 21
Avatar billede hchdk Nybegynder
09. juli 2004 - 13:34 #2
Jeg har lidt af samme problem, kan ikke finde ud af hvad man skal åbne / eller lukke for i en D-link 604. Hvis man kun åbner de porte du nævner, kan man se se video streamning, køre de ikke på andre porte ?

I øjeblikket bruger jeg kun Zone alarm SW firewall, kan ikke finde ud af at sætte min D-link hw firewall op.
Jeg har forsøgt at søge lidt rundt herinde men kan ikke finde nok info.
Skal jeg starte ny tråd op, nu da jeg er så fræk at bryde ind her ?
Avatar billede hchdk Nybegynder
11. juli 2004 - 23:59 #3
Kan se i et andet indlæg at firewallen ikke virker i D-link 604, så det er nok derfor jeg ikke kan få den til at virke.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2004 - 00:04 #4
Du skal også lige huske port 53 til navne opslag og port 443 til https hvis du bruger det. Prøv det så virker det måske, især port 53 er vigtig. Beklager at jeg lige glemte den
Avatar billede hmann Nybegynder
26. juli 2004 - 14:21 #5
undskyld jeg blander mig uden at svare på dit spørgsmål!

men til hchdk>
nogle steder bruger jeg d-link 604 og firewall'en virker helt efter hensigten!
så det med at den ikke virker, kan jeg ikke helt genkende.. bare info herfra..

/hmann