Avatar billede arnejan Nybegynder
25. juni 2004 - 04:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilke porte er somregen åbne ?

Jeg har en java applet på en hjemmeside som snakker med et service program på en server. Den snakker i port 15000, men jeg har fundet ud af, at denne port er fuldstændig blokkeret af nogen firewalls. f.eks. port 8080 (og selfølgelig port 80) er altid åben.

Hvilke port numre er gode og bruge til sådan noget tcp-ip kumminikation, hvis man ønsker at maksimere sansynligheden for at der er hul igennem. Jeg kan ikke så godt bruge port 80 eller 8080, da jeg bruger dem på serveren til andre ting, desværre.

??

Mvh
Avatar billede thedeathart Nybegynder
25. juni 2004 - 04:21 #1
portene til irc ( 6666, 6667, 6668, 6669, 6670 og 7000 ) plejer tit at være åbne.
Avatar billede soreno Praktikant
25. juni 2004 - 09:19 #2
Kig evt. lidt på listen:
http://www.iana.org/assignments/port-numbersdns

POP3 (110) var nok et godt valg.
Eller https (443).
Avatar billede arnejan Nybegynder
25. juni 2004 - 14:13 #3
Altså det kan godt være at jeg spørger dumt nu. Men det er jo vel ikke et problem at porten kan være optaget. Jeg mener sålænge jeg ikke selv skal bruge den på serveren er alt vel fint.

I princippet kunne jeg vel køre det over et andet ip og andet netkort end http, og bruge port 80 ?

Er det rigtigt forstået ?
Avatar billede soreno Praktikant
25. juni 2004 - 14:26 #4
Hvis ikke der er nogle services som benytter porten står det dig frit for at benytte den til hvad du ønsker - forudsat det er din server.
Avatar billede goaul Praktikant
25. juni 2004 - 23:01 #5
arnejan ->> folk bruger tid på at besvare dine spørgsmål, og så kan du ikke engang give dem de point de fortjener.
56 åbne spørgsmål .. føj!
Du er hermed anmeldt!
Avatar billede soreno Praktikant
26. juni 2004 - 08:26 #6
goaul:
Det er naturligvis ikke nemt når det kun er kommentarer der er placeret (i dette spørgsmål - vil ikke kigge de andre).
Avatar billede arnejan Nybegynder
27. juni 2004 - 03:16 #7
Langt de fleste af mine åbne spm er kun med kommentarer. Der er helt bestemt nogle med svar, men langt de fleste af mine spm er kun med kommentarer.

Hvis folk vil have point må de komme med svar, af sig selv. Jeg gider da ikke bruge ektra tid og email korespondance på at "Jeg synes det var en fin kommentar, har du ikke lyst til at sende et tomt svar", og så vende tilbage senere igen og evt godkende svaret.
Avatar billede arnejan Nybegynder
27. juni 2004 - 03:26 #8
Nu har jeg givet point i de af mine spm med svar.

Jeg gider ikke at bruge tid på at gå ind i en debat om folk kommentarer er værdige til point og bla bla. Og bede om svar og komme tilbage. Dem der skriver svar i kommentarer, og alligevel ønsker point spiller andres folk´s tid.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
27. juni 2004 - 04:20 #9
det er fordi at det er god skik at man lægge en kommentar, hvis det kun er et forslag, og man ikke er 100% sikker på svaret.
Når spørgeren så siger, tak $navn dit svar var rigtigt. så lægge $navn et svar og får points.
Avatar billede arnejan Nybegynder
27. juni 2004 - 19:08 #10
Men jeg synes det er en dårlig skik. Jeg gør det hvis jeg lige husker det og en kommentar helt oplagt er et svar. Ellers ikke. Og jeg slutter også diskussionen her.

Hvis nogen i dette spm vil have del i de 8 dejlige point, så skynd jer at kom med et svar.

Mkh
Avatar billede soreno Praktikant
28. juni 2004 - 09:33 #11
.
Avatar billede arnejan Nybegynder
28. juni 2004 - 09:49 #12
Tak, jeg satser på det med port 80 på sigt.