Oprette "VBAfunktion" i Excel til at lave opslag via ODBC
Jeg har følgende problemstilling :Jeg vil gerne have at brugeren der åbner excel-arket bliver promptet for at indtaste nogle variabler (eks. varenummer eller dato eller lign.)
Disse variabler skal så bruges i et SQL script i VBA til at lave opslag via ODBC til min AS/400.
Jeg har SQL sciptet, jeg har excel arket til at lave korrekt output (hvis jeg indsætter mine variabler i MS Query)
Det jeg ønsker er at gøre excel arket mere brugervenligt.
Jeg er helt ny i forhold til VBA, men har set at man kan lave sådan noget lignende bl.a her : http://www.eksperten.dk/spm/512160
Kort sagt :
1. Ved åbning af excel ark - åbnes automatisk "bruger-dialogboks"
2. Bruger indtaster variabler i "bruger-dialogboks"
3. Disse variabler bruges som selectering i SQL mod AS/400 (ODBC)
4. Resultatet præsenteres i regnearket
er der nogen der har et bud ?